Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tjurighet eller teknik

Publicerad 2005-09-04 11:45:32 i Lite av varje,

Eftersom jag har skrivit på bloggen att jag ska börja träna styrketräning igen så kan det vara klokt att äta bra mat. Varför lovar jag saker på bloggen? Hade jag lite att göra?
Ser att många har kommit igång bra med sin träning. Jag är så imponerad!
Styrketräningen behöver jag för min egen del. Oavsett vad jag skrev om tidigare. Det blir lättare att klara av vardagslivet. Använda styrkan och kunskaperna från träningen när tunga saker ska lyftas och bäras. Jag släpar inte runt på tunga möbler hela dagarna men det räcker med att åka och handla när man har ont. Känns som om matkassarna väger ett ton ibland.
Nu gör jag det mesta på tjurighet. Glömmer teknik.

Tjurighet är ofta en bra drivkraft. Men aj vad ont man kan få efteråt.

Kommentarer

Postat av: Ninni

Publicerad 2005-09-04 19:37:05

Styrketräning är bra...men ack såå tråkigt! Prova Pilatus istället, stärker ryggen jättebra och är faktiskt kul!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-04 20:14:48

Ja varför inte.
Dags att pröva nya saker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela