Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Drömmer igen

Publicerad 2006-04-18 01:53:39 i Lite av varje,

Jag längtar efter soliga, varma dagar i stugan.
Jag längtar efter att få sitta i lugn och ro i min sköna solstol. Ska bli så skönt att bara sitta ner och läsa alla böcker som samlats i travar i bokhyllan.

Ska bli skönt att få vara i fred. Ingen telefon som ringer och stör.
Jag borde säga upp mitt vanliga telefonabonnemang. Klarar mig utmärkt med mobilen. Vill inte prata i telefon särskilt ofta. Tycker mest att det stör mig. Avskyr telefonsignaler.
Utom när någon trevlig person ringer då förstås. Jadå Pyret, du får gärna ringa!
Det beror inte på att jag får fyllesamtal ibland. Jag är bara less på att prata i telefon.

När jag hade min stora vårstädning slängde jag ut en av telefonerna. Den var praktisk men stor och klumpig. Tänkte köpa en ny, nätt och liten sladdlös telefon. Har inte kommit dit ännu.

Konstigt egentligen. Jag som älskar prylar. Nya prylar. Mer prylar. Ännu fler prylar.
Jag är verkligen steget efter när det gäller inköp av prylar nu.
Det är ganska befriande. Men bara ganska.
Känns inte riktigt okej ännu.
Jag har lite abstinens efter prylhysterin.

Kommentarer

Postat av: Magda

Publicerad 2006-04-18 08:57:54

De e samma här. Om telefonerna alltså. Just när man behöver vara i fred som mest så dååååånar telefonsignalen och skär rakt genom friden. Jag har länge tänkt att isf att stänga ner telefonen helt så bord man kunna knappa en kod och tex

1 för "Jag läser just nu, tryck 9 om du vill bryta igenom min tystnad"
2 för "Ligger i badet. Om det brinner eller någon försöker stjäla min bil, ring hellre 112"
3 för "Jag har ingen lust att umgås på telefon just nu. Är det oerhört viktigt och handlar om liv å död, tryck 9"
4 för "Jag kammar katten. Om jag släpper nu för att svara så kommer den gömma sig. Tala in ditt meddelande så ringar jag upp... kanske..."

Det borde vara en smal sak. Tror jag ska ringa Telia och föreslå denna lösning.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-04-18 12:01:39

Vilken bra idé. Ring telia fort! :)
Den lösningen skulle jag kunna tänka mig.

Postat av: Li

Publicerad 2006-04-18 15:47:19

Jag ogillar också telefonsignaler. Men värst var nog dörrklockan när jag bodde hemma. Den lät högt och som i frågesport när man svarar fel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela