Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fram med svarta platsäckar

Publicerad 2006-04-21 05:18:37 i Dagens,

Fortsatte att städa hyllorna vid datorn.
Vad ska man med två tjocka manualer om Word till? Eller sex böcker om Excel? Eller en manual till Freehand? Jag har inte använt Freehand på evigheter.
Jag har ingen aning.
Men jag tänker inte slänga böckerna. Bara flytta dom.

Böckerna behöver åtminstone inte stå på hyllan ovanför datorn. Jag blev rädd när jag märkte hur hårt belastad hyllan är. Jag vill inte att den ska falla ner och krossa datorskärmen och skannern.

Det är ingen som har dött av att lyfta på rumpan och gå in i ett annat rum för att hämta böckerna. Men då blev den bokhyllan full igen. Ah…

Men vilken skillnad det blir i arbetsrummet.
Hyllan som jag har framför ögonen varje dag när jag sitter vid datorn är så ren, luftig och välstädad.

Feng Shui ändå?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela