Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Glukosamin är inte gott

Publicerad 2006-04-28 19:50:34 i Hunden Mumma,

cosequin

Att jag matat hunden med en enorm kapsel glukosamin gjorde inte saken bättre. Men det är viktigt att hunden får bra behandling så fort som möjligt.
Cosequin heter medicinen som innehåller glukosamin.
Var det Cosequin du tänkte på i kommentaren, Gunnel? Glukosamin var en hälsokostpreparat från början.

Som tur var så hade jag en burk hemma. För hjälp, vad dyr medicinen är. Jag tror att priset var 599 kronor för en burk med 90 kapslar. Försäkringen täcker förstås inte mediciner.
Är det någon hundägare som känner till någon site på Internet där man kan köpa Cosequin till ett vettigt pris så får ni gärna höra av er.

Hon äter redan ett foder som innehåller glukosamin men det räcker inte.

Smärtlindrande medicinen Rimadyl får Mumma fortsätta med. Det var klokt att jag valde att medicinera Mumma med smärtlindrande medicin. Annars hade jag haft ångest i kvadrat nu.

Finns fler alternativ som ger smärtlindring. Akupunktur, sjukgymnastik, bassängträning t.ex.
Har någon fler förslag så tipsa gärna mig.

Nu är det dags att fjäska lite för Mumma igen…


Andra bloggar om: hund, artros, glukosamin, Cosequin

Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2006-04-28 20:03:50

Tyvärr kan jag inget om vovvar. Men jag är lessen över att Mumma inte mår bra! Hoppas innerligt att det går att rätta till!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-04-28 20:59:00

Jag fattar inte varför de måste göra jättekapslarna egon när de gör medusin till djur :-( Min Mira får oxo såna där äckelkapslar .. dock inte med glukosamin tror jag .. men jag har ätit det själv .. och det hjälper.

Tjing

Postat av: Darkangel svarar Rita

Publicerad 2006-04-28 21:12:54

Vi får medicinera och pyssla mycket!

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-04-28 21:14:02

vi har provat glukosamin förut. Det fungerade då.

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-04-29 09:58:38

Stackars Mumma!

När jag läser om din hund börjar jag fundera på om min Bortbyting också börjar ha ont i någon led eller så i "bakvagnen"... Men jag går bet på att få någon reaktion från honom, men så fort någon annan grejar med hans bakdel morrar han och drar åt sig benen och rumpan. Han går som en lufs men haltar inte... är passgångare och en del säger att det kan vara för att han har ont. Jag vet inte. Dags att konsultera vetten igen tror jag!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-29 11:10:04

Nej det tror jag inte. Det här är något som strös på fodret. Vänta ett tag jag ska kolla och se om jag hittar annonsen. Ett ögonblick bara!
NU... det heter GLUCOVETT
dom har tel. 042-93066 eller www.biokraft.com.
Det säljs hos veterinärer och hälsobutiker samt även i vissa djuraffärer.

Postat av: cjl

Publicerad 2006-06-06 01:53:30

Prova att köpa pulver istället för kapslar då? Finns i de flesta välsorterade djuraffärerna.

Postat av: cjl

Publicerad 2006-06-06 01:59:01

... och här sitter jag och kommenterar ett flera månader gammalt inlägg.. *läsa datum först, kommentera sen* :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela