Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Golvad

Publicerad 2006-04-02 00:29:42 i Dagens,

Nu har jag blivit utsparkad från sängen. Tuffa tag hos mig på lördag.
Har jag förtjänat det? Landa på golvet på lördagskväll?
Golvet var väldigt hårt. Nu är jag klarvaken och lite blåslagen.

Ah, det är förstås hunden som har ockuperat sängen.
Hade kanske varit roligare om Gullefjun och jag haft en helkväll i sängen.
Fast jag vet inte… Eller…? Jo, det är klart att jag vet! Det hade varit… Roligare…!
Det kommer fler kvällar.

Min lilla lapphund får fortsätta att mysa i sängen i kväll. Jag får nog plats.
Mumma kan verkligen bädda fint åt sig själv. Tar upp mycket plats även om hon är ganska nätt. Hon vräker sig på duntäcket och ser ut att må som den prinsessa hon är.

Jag ramlade inte på golvet.
Men det var nära…


Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-04-03 19:59:08

Ganska skönt ändå att Mumma inte lyckades knuffa ner dig på golvet...för då hade jag ju varit tvungen att komma upp och tvångsmata dig med bakelser eller nå't! ;-)

Postat av: Darkangel svarar Kimmi

Publicerad 2006-04-03 21:11:04

Bli tvångsmatad med bakelser...
Mums!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela