Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hundtestet

Publicerad 2006-04-06 00:22:24 i Dagens,

hund
Jack Russel terrier

Jag gjorde om hundtestet igen och nu blev jag en Jack Russel terrier. Tycker att det stämmer lite bättre.
Eller...?

Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

Fast en Bullmastiff verkar cool!

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-06 09:48:22

Jag känner inte dig så väl...men tror att den där är mera passande...en känsla jag har bara :O)

Postat av: moni

Publicerad 2006-04-06 13:02:23

Hm. Innebär det att du har FUSKAT med svaren? Och på vilket av testen gjorde du det i så fall? När du blev en bullmastiff eller en jack russel?
*hihi*

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-04-06 13:19:13

Kanske är lite lik en terrier. Ettrig... :)

Postat av: Darkangel svarar moni

Publicerad 2006-04-06 13:20:38

Fuskade lite... :)
Avslöjad!

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-04-07 22:14:14

Jag blev en JRT...

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-04-08 00:31:54

Jag har gjort testet väl många gånger nu.
Med olika resultat varje gång. :)

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-04-08 11:06:40

Jag har haft en JRT...de har damp...det verkar inte vara riktigt du om man säger så... *tycker*

Postat av: Darkangel svarar Kimmi

Publicerad 2006-04-10 23:55:20

Nej, jag är nog ingen terrrier.
Jag är en typisk lapphund! Stolt, självständig, kaxig, mjuk, söt...
Jag är som Mumma! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela