Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Överdos

Publicerad 2006-04-02 00:37:07 i Hälsa och ohälsa,

Sen säckade jag ihop totalt när vi kom hem. Önskar att det hade berott på en överdos av solljus men det är kroppen som jävlas. Överdos av städning. Förstås.
Fick så ont i ryggen och nacken att jag knappt kunde röra mig. Och huvudvärk. Hela köret igen. Fan!

Jag sköter min hund efter konstens alla regler. Hon får träning och aktivitet i väl avvägda doser. Vila när det behövs. Mat serverad på regelbundna tider. Mycket sömn.
Jag fuskar aldrig med hunden.

Varför kan jag inte ta hand om mig själv på samma sätt? Sluta fuska. Så svårt är det egentligen inte. Men jag känner inte när jag ”tar i” för mycket. Stress får mig att springa som en Duracellkanin.  
Sen föreläser ofta läkare och sjukgymnaster om att människor med kronisk smärta blir rädda för att röra på sig. Smärträdsla. Bah!
Jag önskar att jag hade lite mer smärträdsla. Så jag kommer ihåg vad jävla ont det faktiskt gör. För jag glömmer alldeles för fort.

Kommentarer

Postat av: Random

Publicerad 2006-04-02 00:49:33

Landstinget kan anställa en plusjobbare vars enda uppgift är att sparka dig på smalbenet så fort du rör dig det minsta lilla?
Ja, hundpromenader undantaget förstås.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-04-02 00:54:44

Vilken lysande idé! :)

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-04-02 01:56:40

Gumman du måste ta hand om dig!
Jag tycker att det är jätte bra att du tar hand om Mumma så bra, hon har världens bästa matte. Men du måste ta hand om dig själv också!!

Sköt (om) dig nu!
*kram*

Postat av: Li

Publicerad 2006-04-02 11:47:08

Lär Mumma att hindra dig från att stressa ihjäl dig!
Hon kan morra eller nåt.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-02 14:37:34

Visst är det konstigt att man tar mer hand om de fyrbenta än om sig själv. Samma gäller familjemedlemmar...jag kommer alltid, nästan, i sista hand. Men det får jag skylla mig själv för. Det är jag som sätter mig där

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-04-03 21:05:49

Li har ett bra råd!
Mumma ska morra när jag stressar för mycket. Vi får träna på det!
Tack för kram!

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-04-03 21:07:05

Det var ett mycket bra råd! :)
Vi tränar på det nu!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-04-03 21:08:59

Måste skärpa oss! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela