Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Idyllisk vovve

Publicerad 2006-08-13 05:13:30 i Hälsa och ohälsa,

Men min sötis till hund gör det ändå till en glädje att vakna.
Även om jag vill ligga kvar i sängen så blir jag glad av att se Mumma vakna. Ingen lång startsträcka för henne på morgonen.
När hon märker att jag vaknat på riktigt så kommer hon fram till mig och nosar lite. Sen är det ett glatt skall som säger ”kom igen nu matte. Upp och hoppa. Äntligen en ny dag”.
Åtminstone tror jag att hon säger det.

5800

Kommentarer

Postat av: moni

Publicerad 2006-08-13 09:26:53

Lyllos dig som har Mumma! På den där bilden är hon bara för söt! :)

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-08-13 10:04:24

Håller med Moni! Denna vecka var jag till Fjälls och en kinesk naken hund vid namnet Love från Härnösand brukade sova med mig, eftersom matte och jag låg mittemot varandra. Man blev så glad av att se hononom. Han höll koll på flocken:-)

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-08-13 13:19:52

Det är skönt med hundar som inte har så där himla bråttom på mornarna. Men Bango, valpen som vi behöll, han är ivrig hela han. "Oj matte, du tittar på mig, jippi...du är vaken...kom igen nu...jag vill inte vänta längre på maten....matte...skynda dig då" :O)
Det är en glad rackare...men lite för busig än så länge. Nu ska jag snart gå på en ligen kurs med honom. Hoppas han blir lite lugnare av det. Sen har jag i tanken att kastrera honom...då borde det bli lugnare. Fast det blir dyrt för han är "krypt".

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-08-14 01:53:08

moni: Hon är min sötis!

Anne-Maj: Mysigt! Man blir glad av att se dom små liven!

Gunnel: Åh, valpar är intensiva!
Tur att han inte vet vilka planer du har för honom angående hans "manlighet". :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela