Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ingen ordning

Publicerad 2006-08-19 06:45:49 i Min hälsa,

Vinet och Madame Terror håller mig vaken.

Min nya sovvana är att vakna kvart i tolv på dagen. Det är ingen hit men jag låter det vara så under sommaren. Sen är det dags för nya vanor.

Det har en viss charm att sova så länge på morgonen.

När min granne är hemma går han snällt ut med Mumma kl 10. Så hon lider ingen nöd.

Jag öppnar dörren och släpper ner henne och sen somnar jag om. Masar upp mig lagom tills grannarna kommer och vill ha kaffe.

Jag får låtsas att jag jobbar nattskift. Det gör jag ju egentligen fast på mitt eget speciella vis.

Är det dags att ta piller nu och göra ett försök att träffa John Blund? Eller lika bra att vara vaken?

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-19 17:00:41

japp-däromkring är min morgon också-- och jag är ju nattjobbare- går bara inte iväg till fabriken längre.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-08-19 22:41:26

JAg tycker det är ganska ok ... jag går iofs upp något tidigare .. men inga många minuter... det är alltid nån som ringer och frågar om det är frukostdax;-)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-08-21 00:33:18

Det är tur att det finns andra som har samma vanor. Hemma är jag omgiven av människor som tycker att man är sjuk om man sover till 12 på dagen

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-08-21 00:34:56

Vi jobbar väl nattskift då! Precis som SoP skriver.
Fast vi går inte till fabriken. :)

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-21 02:21:22

men--vi Är väl lite sjuka-? , annars vore vi ju på ett jobb som styrde oss. Fast nu ställer det sena morgonljuset till lite problem- jag brukar se att oj nu blir det ljust-så går jag o lägger mig, men här på den tidiga höst/sena sommarkanten blir det så fel. Igår somnade jag halv sex- o kom knappt ur sängen halv två idag- dagen blir så konstig då.Helst vill jag vakna runt elva- men bara det blir före tolv i alla fall.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-08-21 02:26:19

Ja, vi är ju lite sjuka! Haha!
Hur kunde jag glömma det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela