Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jan Guillou är tillbaka med Madame Terror

Publicerad 2006-08-17 08:23:31 i Böcker,

bokJag har haft gott sällskap natt. Så gott sällskap att jag inte sovit alls.
Jag har återsett Carl Gustaf Gilbert Hamilton, Mouna al Husseini, Condoleezza Rice för att nämna några av mina nattvänner.
Jan Guillous senaste bok Madame Terror hamnade i min brevlåda igår.
Och jag är förtjust! Det känns som att återse gamla vänner. Hamilton är tillbaka. Jag märker vad mycket jag saknat honom.

Ämnet terrorism är rykande hett och som alltid skickligt beskrivet av Jan Guillou. Källforskningen är beundransvärd. Men ämnet har alltid engagerat honom.

Jag har alltid varit politiskt intresserad och mellanöstern har följt mig genom åren.

Det var nog Jan Guillou som fick mig intresserad av mellanöstern på allvar. Hans artiklar, krönikor och senare böckerna om Hamilton ger en annan bild än den vanliga i massmedier. Jag slukar hans texter och längtar efter den tiden han var ”vanlig ” journalist.

Och boken är spännande!
Jag slukar boken samtidigt som jag vill att den ska räckas en evighet.



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Postat av: M&I

Publicerad 2006-08-18 01:17:06

Häftigt omslag med arabiskliknande tecken!

Postat av: Darkangel svarar M&I

Publicerad 2006-08-19 01:55:25

Det är ett fint omslag! Håller med dig!

Postat av: moussa sarr

Publicerad 2006-09-28 18:13:41

Arn böckerna hatar jag men underligt nog har jag
gillat de flesta Hamilton böcker.Jag tror nog att
jag måste läsa Madame Terror i något skede.

Postat av: Darkangel svarar moussa sarr

Publicerad 2006-09-30 00:49:34

Läs boken! Den var helt okej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela