Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Kladdig träning

Publicerad 2006-08-10 22:34:11 i Dagens,

kladdkaka Förresten är inte kladdkaka alltid ett säkert kort.
I förmiddags blev jag bjuden på den äckligaste kladdkaka jag någonsin ätit.
Förlåt, snälla sommargranne som var snäll och bjöd på den. Men det var inte hon som hade bakat.
Den här kakan var för hårt gräddad. Kladdkaka ska vara kladdig. Inte stenhård.
Den var glutenfri och smakade mycket märkligt. Hon hade blandat kokos i smeten. Kokos?

Det påminner om när min före detta kompis var viktväktare och blandade morötter i alla mjuka kakor hon bakade. Och hällde i havregryn i alla andra kakor. Något fett var knappt tillåtet så allt smakade mycket märkligt.
Jag hallucinerade om saftiga krämbullar och kladdkaka men ville vara solidarisk.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-11 05:00:29

sånt har jag också råkat ut för.. lebbiga kladdkakor- o de ggr jag själv försökt nytta till det med morötter i kakor så Surnar kakan? helskumt- o äckligt. Men havregryn Brukar bli bra-

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-08-11 13:33:11

Jag blir sugen på att baka nu. Med fett och utan morötter. :)

Postat av: Li

Publicerad 2006-08-11 15:36:31

Jag följde en kompis recept. Men jag tror det var för mycket fett i den. Kakan sög inte upp allt fett utan det droppade som lite från den. Fast den var god.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-11 17:18:18

Jag bakade igår- äppelsockerkaka- utan nåt nyttigt alls i- den blev god! Smör o socker osv- men man blir ju mer nöjd av en sådan än massa lightjox- så jag tror på en bit gott, istället för fem bitar halvläskigt-

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-08-11 22:53:54

Kan bli fel ibland. Men den smakade nog bättre än den jag försökte äta igår.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-08-11 22:54:49

Min äppelkaka är inte nyttig. Men så underbart god!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela