Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Promenad eller bakelse

Publicerad 2006-08-22 13:43:23 i Dagens,

Ena minuten vräker regnet ner nästa minut är det solsken. Kortvarigt solsken visserligen men solen finns där ändå. Bakom molnen.

Nu är det dags för hundpromenad. Jag somnade före 2 i natt så jag känner mig ruggigt pigg. Mumma känner av vädret och är ruggigt trött. Hon får bestämma hur långt vi ska gå.

Jag funderar på om jag ska åka till stan och köpa regnkläder. Men det tar så lång tid. Grannen bjuder på mat idag också. Oh, vad hon skämmer bort oss. Så det är bäst att passa mattiden idag.

Ett besök på favoritfiket blir nog bättre. Kolla om stamkunderna är tillbaka från semestrar och skollov. Börja ställa in sig på att det blir Fetaostsallad till lunch i nio månader nu. Noggrant undvika att titta på bullar och bakelser. Vilka frestelser jag utsätter mig för.

Promenad var det, ja. Nu!

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-08-22 16:45:09

Du har tur du som så ofta blir bjuden på mat. Men du är väl en väldans trevlig person för annars skulle hon nog inte göra så. Undrar vad det blev för gott.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-08-25 03:07:21

Glömmer alltid att fotografera maten. Måste skärpa mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela