Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sjukt

Publicerad 2006-08-14 13:32:37 i Dagens,

En helt annan sak.
Jag vet att flera av mina läsare har sjukersättning precis som jag har.
Är ni fortfarande medlemmar i någon fackförening? Medlem i A-kassan?

Jag har struntat i att betala avgiften och så att säga uteslutit mig själv. Finns fortfarande chans att ändra sig. Men jag kan inte se någon mening med att fortfarande betala avgiften utan att få något för pengarna. Det är en stor kostnad till ingen nytta.

Hur har ni gjort?

Kommentarer

Postat av: caroline

Publicerad 2006-08-14 15:33:41

jag har inte hunnit gå med i facket än . Tänkte göra det men det har inte blivit av . A-kassan får jag inte gå med i eftersom jag inte arbetar tillräckligt mycket . känns så dumt att man måste arbeta för att få a-kassa. Om man inte lyckas få ett arbete då?

Postat av: Darkangel svarar caroline

Publicerad 2006-08-14 17:56:24

Du kunde ha fått min plats i A-kassan. Eftersom dom sparkat ut mig. :)
Men det fungerar inte så. Förstås.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-14 19:06:17

Jag är med i facket ännu- betalar en engångsavgift varje år- jag tror att om jag går ur mister jag den där lilla extrasumman jag har ifrån afa? Jag har ju pension- fast det nog heter nåt annat.?

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-08-15 10:17:08

Är fortfarande med, eftersom min är halv och på 2år än så länge...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela