Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tungt

Publicerad 2006-08-09 00:38:35 i Böcker,

Fick ett stort bokpaket från Bokus idag. Bara det är en bra orsak att hålla sig till tedrickande. Blir svårt att läsa annars.

En ny Harry Bosch deckare. Fallet avslutat av Michael Connelly. Hans böcker tillhör favoriterna så jag börjar med den.

P. D. James senaste bok fanns också med i paketet. Hennes senaste bok om Adam Dalgliesh heter Fyren. Det var några år sedan jag läste någon av hennes böcker. Men boken har fått mycket bra kritik och en dam som är 86 år och fortfarande är en av deckarvärldens leading ladies fascinerar mig.

Lesley Horton är en helt okänd författare för mig. Jag hittade en pocketbok som heter Förbjuden mark. Handlingen verkar spännande så jag ger henne en chans.

Ingen andra chans skriver Harlan Coben om. Jag har sett att några av mina medbloggande deckarfantaster gillar honom så jag ser fram emot att bekanta mig med hans böcker.

Annars har det varit lite trögt att hitta bra deckare i sommar. Nu i augusti släpps några riktiga godbitar ut. Jan Guillou väcker Hamilton till liv igen i Madame terror.

Åsa Larssons nya bok Svart stig om Rebecca Martinsson kommer snart ut.

Det blir en rysligt spännande höst.



Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-08-09 13:18:09

Älskar juu böcker...Har du läst Dennis Lehane?
t ex "Gone, baby gone"
Och "Box 21" med Roslund&Hellström,(inte höstens dock) allt med Stephen Booth och....Har just varit på bibblan och kollat katalogen på höstens böcker, så nu håller jag på för fullt att reserverar!
*glad som en lax*

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-08-09 17:41:55

Box 21 är den enda jag läst. Fast Stephen Both låter bekant. Jag får kolla. Tack för tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela