Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tvätta håret med Jan Guillou

Publicerad 2006-08-18 14:28:00 i Dagens,

Men vad ska jag göra fram till dess? Tvätta håret? Nej, det får bli senare.

Svara på kommentarer i bloggen? Nej, det får bli ännu senare. Men jag läser allt noggrant.

Skicka min nya mailadress till mina vänner? Nej, gud så tråkigt.

Borsta hunden. Ja, så får det bli. Hon ska ju glänsa som en stjärna ikväll.


Sen lägger jag mig i hammocken med Jan Guillou. Förlåt! Med hans nya bok. Madame Terror.

bok

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2006-08-18 21:03:26

låter som en klok, idé är boken bra?

Postat av: Junitjej

Publicerad 2006-08-18 22:32:26

Hur verkar boken? Kan du rekommendera den? Jag har inte läst någon av Guillos böcker.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-08-19 00:33:13

Vet du nån bra serie med deckare? kriminal .. Typ där personerna utvecklas fast det är fristående böcker... Jag gillar ofta samma böcker som du.

Har läst Conelly "harry Borch" stavas inte så
Scarpetta
Elisabeth George
Deaver
Marklund
Dan Brown
Lee Child
Åke Edvardsson
och Anne Holt ...

Det gillar jag ... vet du nåt nytt .. jag har iofs för mig att ud har tipsat förr .. ska kolla igenom din blogg lite noggrannare.

Kanske ska läsa Madame Terror ...

Hoppas du får en hygglig natt
Pussa Mumma från mig

Postat av: Darkangel svarar Lena

Publicerad 2006-08-19 01:34:02

Boken är mycket bra. Jag har svårt att slita mig från den.

Postat av: Darkangel svarar Junitjej

Publicerad 2006-08-19 01:35:01

Den är bra. Mycket teknik och politik. Men även spänning och hjältar. Som i dom flesta av hans böcker.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-08-19 01:37:47

Jeffery Deaver.
Stieg Larsson. Finns två böcker som är superbra. Lisbeth Salander är min hjälte!
Arne Dahl.
Val McDermid.
Roslund/Hellström.
Anna Jansson.
Några favoriter jag hittade direkt i bokhyllan.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-08-19 01:40:44

Ah, du hade ju läst Deaver. :)
Jag lägger till:
PJ Parrish.
Åsa Larsson.
Emma Vall. För att böckerna handlar om Sundsvall.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-19 02:49:18

Emma Vall har jag två av- men har bara läst kattjakt- jag lägger till Karin Fossum o Karin Alvtegen. Men mest gillar jag nog Anna Jansson ändå- o tycker fortfarande den första Stum sitter guden var bäst.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-08-19 16:42:18

Finns ju inte på världskartan att jag skulle läsa Fossum efter boken J**** Eckel. Det var det absolut värsta jag har läst någonsin.

TACK:-)

Ja, Stieg Larsson, den första boken var verkligen ASBRA ... så den andra ska jag läsa så fort den hamnar i min prisklass.
Myy Copy/pastear:-) och sparar :-)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-08-21 00:39:51

Jag vet inte vad som hände med pseudonymen Emma Vall. Varför skriver dom inte fler böcker?

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-08-21 00:40:44

Du hittade nog den värsta boken av Fossum. Jag har undvikit den.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela