Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vid soptunnan mitt i natten

Publicerad 2006-08-25 02:43:23 i Lite av varje,

Nu har jag varit ute och slängt en stor chokladkaka i soptunnan. För säkerhets skull bröt jag sönder den och strödde ut chokladbitarna över dom andra soppåsarna. Annars hade jag säkert hämtat chokladkakan senare i natt.
Varför köper jag sånt här? Mår illa av eländet.
Ja, jag köpte ju två chokladkakor. Och den första åt jag upp förut när jag tittade på tv.
Undrar om någon av grannarna såg mig? När jag stod vid soptunnan och smulade sönder choklad mitt i natten. Märklig ritual.
Jag kan inte ha godis hemma. Det går inte. Jag äter upp allt. Mitt i natten när jag knappt är vaken men måste gå på toa så hamnar jag plötsligt i köket och där finns det alltid något att äta. Av förklarliga skäl.
Magda har ett annat sätt att hantera liknande ovanor. Läs här. Det kanske är bättre.

Kommentarer

Postat av: bajs

Publicerad 2006-08-25 02:48:57

kommer inte håg senast jag köptte godis eller drack läsk becuse bajs is fitt and so are kiss

peace out fat as

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-25 05:18:09

Nå, jag kan inte ha nåt sånt hemma heller, har jag märkt nu. Veckan som gått har jag ätit ett paket inte ens goda vaniljkex- ett paket goda pepparkakor, några hembakade muffins,en prinsessbakelse, mackor med marmelad på- Glass låter jag bli, för jag blir faktiskt illamående av det. har dessutom på ca 2 veckor ökat nästan 10cm i midjemått! fy--

Postat av: Veronica

Publicerad 2006-08-25 07:32:08

Huvva, känner igen mig. Ett tag kunde jag inte ha socker hemma om jag samtidigt hade margarin/smör eller ägg hemma, för man kan göra mycket som är smarrigt med socker och smör eller socker och ägg. Just nu försöker jag att avsockra mig och det går väl så där. Men men, skam den som ger sig...

Postat av: Magda

Publicerad 2006-08-25 14:03:14

Jaa... vad gör man inte inför Beach 2011? Jag har min viktnedgång som en femårsplan. Iaf än så länge... Svarta dagar lägger jag ner och ljusa dagar tror jag mig vara färdig innan jul. Variationerna är stora. Men jag drömmer om en klädbrasa där jag bränner storlekarna 54, 52, 50, 48 och 46. Askan ska jag strö för vinden och sedan köpa en helt ny garderob med läckra och roliga kläder.

Nåja. Vi får väl se.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-08-25 17:32:10

Det verkar som vi alla är lika.... fast jag har min svaghet i mackor, just på grund av att jag inte har nåt sött hemma. Vaddå en bulle ... nä jag äter hela påsen ist.
Klar missbruksproblematik. :-(

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-08-26 03:36:43

Jag kan också ätit äckliga vaniljkex i sommar. på nätterna. Så otroligt dumt.
På en månad har jag gått upp... Nej jag klarar inte av att skriva det.

Postat av: Darkangel svarar Veronica

Publicerad 2006-08-26 03:38:31

Åh, nu får jag fler tips. :)
Men att sluta köpa choklad ska väl gå. Snart.
är inte motiverad ännu.

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-08-26 03:40:58

Jag håller tummarna!
Viktklubben var bra för mig. Och bloggandet. Eftersom jag glömmer både tid och rum då. Och aldrig äter när jag sitter vid datorn.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-08-26 03:42:17

Bullar är så gott. Jag har varit sugen på att baka bullar hela sommaren. Kan lätt äta en påse på natten. Men aldrig på dagen. Visst är det knäppt?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela