Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vin eller te?

Publicerad 2006-08-09 00:20:18 i Dagens,

Ikväll tänker jag dricka vin. Det gjorde jag i gårkväll.
Då skulle jag bara prova om jag klarar att dricka vitt vin utan att må illa. Gick hur bra som helst.
Ja, jag mådde visserligen illa men det berodde på att jag drack för mycket vin. Det var ett gott Chablis vin och hur lättdrucket som helst.
Ikväll tänkte jag se om jag blir trött och somnar i vettig tid. En liten forskningsstudie alltså.
Alkohol är väl det enda jag inte har provat för att lösa mina sömnproblem. Dels för att jag brukar må illa och dels för att jag vet att det inte hjälper.
Men tänk om jag har fel? Det kanske hjälper. Så blir jag alkoholist på kuppen. Låter inget vidare.
Kanske lika bra att hålla sig nykter och ägna sig åt kvalitetstid framför tvn istället.
Dricka en kopp te istället.

Kommentarer

Postat av: Random

Publicerad 2006-08-09 00:25:38

Eftersom vin är jättejätteäckligt så behöver du egentligen inte fundera på saken. Ta hellre och knapra lite gotta från dammsugarpåsen eller mumsa lite toalettborste, det är åtminstone snäppet bättre.

Fast te är ju gott förstås.

Postat av: Rita

Publicerad 2006-08-09 00:27:39

Sängfösare är det enda alternativet. Piller att sova på är så jobbigt att få, dels till en idiot läkare, som man skall förklara sitt liv för,, dels måste receptet förnyas när det är slut, osv. Sen blir jag lite "döven" i huvet av piller. Nä, tacka vet jag en rejäl fösare, hembränt och Coce,, jag somna så gott!

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-08-09 00:34:58

Vad dricker du då?
Bara te?

Postat av: Darkangel svarar Rita

Publicerad 2006-08-09 00:37:03

Jag tycker att läkarna kunde ge mig ett receptblock så fixar jag mina piller själv. :)
Men vad tror du om en kombination? Lite vin och lite sömnpiller. Inget för amatörer. Men det fungerar.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-09 00:44:26

Hm, båda är ju vätskedrivande? Förr drack jag thé när jag kom hem på mornarna-( nattjobb) fick sen ränna på toa sådär fem ggr fram till 10 på förmiddagen.. ingen hit.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-08-09 00:47:55

Exakt!
Det är ett elände. Så fort man somnar är man pinknödig.
Jag hittade ett örtte som hette lugn och ro eller nåt liknande. Inget koffein men det smakade och luktade bedrövligt.

Postat av: Random

Publicerad 2006-08-09 12:43:37

Vatten! Det är ju dunderbra. Och vatten kan dansa också.

Postat av: Li

Publicerad 2006-08-09 13:14:20

Jag somnar av alkohol MEN jag sover inte bra. Man sover inte lika djupt. Jag har blandat alkohol och tabletter och det är inget jag rekommenderar.
Jag gjorde det för att "dryga ut" mina piller men det är verkligen skit för kroppen. Jag kunde inte ta mig upp på morgonen och en gång fick jag nåt psykbryt och fick för mig att operera foten. Det slutade på akuten.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-08-09 17:44:34

Kan vatten dansa?
Men visst är det bra. :)

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-08-09 17:46:30

Ingen bra idé då.
Men operera foten?

Postat av: Li

Publicerad 2006-08-09 20:39:48

Det var så här. Jag hade en vårta på foten. Jag hade en skalpell. "Aha" tänkte jag efter Imovane och whiskey. Grejen var att den där dumma vårtan låg på en stor blodåder så det slutade inte blöda. Så jag fick åka in med in binda i strumpan.

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-08-09 22:07:51

Ajaj!
Det påminner mig om en läkare på vårdcentralen som skulle skära bort en förhårdnad på en patients fot. Med skalpell. Hon slant med skalpellen och det slutade inte blöda.
Nu hittade jag läkarens blogg av en slump. Och jag tänker alltid på dom konstiga saker hon gjorde på jobbet.

Postat av: Random

Publicerad 2006-08-10 14:25:29

Klart vatten kan dansa! Stå och kika på en bäck en stund så ser du.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-08-10 21:09:12

Är det inte näcken som dansar? Eller hur var det nu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela