Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Dags för Mummas julkalender

Publicerad 2006-12-19 18:43:08 i Hunden Mumma,

Nu är det strax dags för paketöppning. Mummas julkalender är populär.
Hon öppnar tre paket varje kväll. Och det får hon så gärna göra.
Vissa kvällar hoppar hon över paketen så det jämnar väl ut sig.

Hon har kommit på en bra taktik för att öppna sina paket. Fort går det och kul är det.
Mumma är i toppform på kvällarna.

Hon hinner med att göra sina konster också mitt i allt paketöppnande.
Sitter fint, rullar, dansar, håller upp vänster eller höger tass, visar magen osv. allt på kommando.
Kommandot skall, är spännande.

Skall, säger jag.

Baff, säger Mumma tyst.

Skall, säger jag igen. Mumma klapprar lite med tänderna. Men skäller inte.
En kul lapphund som inte kan skälla på kommando. :)


När jag vänder mig bort så kommer det ett jätteskall från Mumma.
VOFF! Och VOFF igen.
Publiken skrattar och Mumma ser belåten ut.


7667

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-12-19 20:52:38

publiken skrattar här oxo .. ända till nollåttaland minsann:-)
Mina katter apporterar .. men undrar om jag kan lära dem konster oxo. Ska isf börja med att lära mira "konsten att inte väcka mamsen"

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-12-19 22:26:44

Nu blir Mumma stolt! :)

Katter är morgonpigga va?

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-20 00:21:32

*skrattar* ja jag har nog aldrig träffat på en hund av spetstyp som INTE velat skälla-

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-20 00:23:07

föressten- när du skriver "baff"- kommer jag att tänka på när LillaKatt säger "mipp" -

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-20 00:23:58

Dom är bra på att skälla. *S*
Men Mumma gör som hon vill ibland!

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-20 00:24:28

Säger hon mipp? Hihi!

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-20 04:35:45

Ja-a- det låter så, ett litet "mipp-mipp" o inte Mjaooooooooouu , jag blir full i skratt när hon låter så.

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-20 16:43:14

Dom låter på olika sätt! Det är ju så gulligt. :)
Jag pratar mycket med Mumma. Och ju äldre hon blir desto mer har hon att prata om.

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-22 01:26:46

Jag skrattar åt mig själv ibland när jag babblar på med katterna- jag håller på att Bli " en sån där tokig kärring med en massa katter" som jag är föutspådd att bli!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela