Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Feng shui i bildarkivet

Publicerad 2006-12-07 02:30:50 i Dagens,

Jag blev nästan glad över att jag inte kunde blogga.
Hade så mycket att göra. Behövde sova. Stressad. Huvudvärk. Jämmer och elände!

Men vad var det jag skulle göra nu då? Som var så viktigt?

Kom inte ihåg det.


Så jag rensade bort foton från hårddisken.
Ungefär tvåtusen bilder har jag raderat hittills. Bilder som redan är sparade på cd. Många foton är t.o.m. framkallade. Resten är mest skräp.


I fortsättningen ska jag radera skräpbilder på en gång. Eller…?


Jag har så bråttom. Ska titta på bilderna snabbt och sen ska jag... Brukar inte bli så mycket mer.

Använder bilderna på bloggen och sparar på cd. Men raderar inget.

Och min dator har mycket minne.


Men någon gång i livet ska jag bli organiserad och strukturerad.

Äh, förresten. Jag var ju det på jobbet förut. Och se hur det gick.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-12-07 02:42:14

faktum är, att igår satt jag med bilder o kollade i min "kodak pictures"-mapp- dvs dem jag tagit sen jag köpte digitalkameran-- jag har 2500 bilder där ! på ett år. Jag blev nästan lite impad själv där-

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-12-07 02:49:33

Bra gjort!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-12-08 19:57:19

Lite konstigt med datorer. Jag är en strukturerad människa men inte vid datorn. Jag hade som mål att lägga upp små fina album och tema....men icke så nicke. Ska bli bättre på det...har jag i allafall lovat mig själv

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela