Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Julestress

Publicerad 2006-12-18 01:46:06 i Dagens,

Helgen var lugn och skön. Jag slappnade av för första gången på en hel evighet.
Ingen stress utan bara frid.
Alla har kopplat av.


Men nu börjar det dra ihop sig. En vecka kvar.

Grannen har åkt på tjänsteresa igen.

Minst en person i min omgivning har stressat för mycket och är halvsjuk nu. Som vanligt veckan före storhelger.


Och jag får lite hjärtklappning över tanken på ”allt” som är kvar att göra.
Jag känner huvudvärken komma tillbaka. Dom spända axlarna värker.
Jag biter ihop tänderna när jag sitter och skriver. Åh, så dumt!


Det finns bara en sak att göra. Jag måste tända på.

Kommentarer

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-12-18 11:05:49

Jag har varit jättestressas för "allt", som är kvar men bestämde att det skall bli en enkel jul! Genast kändes det lite bättre. Huvudsaken är att det är mysigt (håller jag på att intalar mig *ler*)

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-12-19 00:31:43

Vad skönt det låter!
Precis så vill jag göra. :)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-12-19 20:46:43

Alltså jag säger ju det ... jag förstår varfrö jag inte firar jul, jag skulle antagligen ligga däckad och död på julafton med alla krav som ska vara.

Nä ingen jul här... tar iofs del av pepparkakor o saffransbrödet ... och så har jag gjort massa paket:-) Men det är för att jag tycker det är sååååå himla roligt.

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-12-19 22:46:16

Finns ju mycket men julen som bara är härligt!
Men jag klarar inte stress.
Jag tror att jag bloggade lite förra julafton. Eller...?

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-12-20 14:40:07

Massa vinterbilder postade du minsann:-) Jag bloggade säkert oxo på julafton:-)

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-12-20 16:47:09

Ja, det stämmer. Jag kollade.
Jag läste om vad du skrev på julafton också. Hihi!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela