Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Letar

Publicerad 2006-12-03 05:14:13 i Årstider,

Jag fortsätter att leta efter julpynt.
Nu saknas min adventsljusstake. Den jag lägger brandfarlig mossa i och sen tittar lite nostalgiskt på varje adventssöndag.
Jag har två fina adventsljusstakar som jag tycker om men nu är båda borta.

 


Jag vet hur diskussionen går när prylarna försvinner i vårt gemensamma förråd.

”Vad är det här för jävla skit?” Säger en i min närmaste omgivning. Så flyttar han på kartongerna till en för mig okänd plats.

”Nu ska jag städa och göra lite fint igen.” Säger en annan av mina nära och kära och flyttar alla prylar till en mycket bättre plats. Som hon inte kommer ihåg efter ett halvår.

 


Och jag svär och gråter när jag inte hittar mina saker.

I en garderob har jag nu så mycket saker att den är fylld från golv till tak.

Öppnar jag dörren väller prylarna ut och nästan kväver mig. Men så fort jag flyttar ut något så försvinner det. Det må vara julsaker eller vad som helst.

Idag fick jag arbeta mig genom lagren därinne. Inte hittade jag någon adventsljusstake.

Men jag hittade i alla fall mina stövlar. Som jag ska ha på mig i morgon. Idag.



Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela