Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Morrar

Publicerad 2006-12-14 23:38:38 i Dagens,

Mumma är verkligen lik mig.
Eller också är det jag som är lik Mumma. Jag vet inte.


Men ikväll är hunden trött. När hon är trött vill hon vara ifred. Det vill jag också.
Jag har lust att skrika ”Håll käften!” till alla i min omgivning när jag är trött men det fungerar sällan bra.
Blir så dålig stämning. Jaja... :)

Mumma har däremot inga hämningar. Hon sa åt mig att jag skulle hålla käften och gå och lägga mig. Fast hon gjorde det på sitt eget lilla vis.


Jag satt och klappade henne när hon låg på sängen. Upptäckte att hon fortfarande var lite blöt i pälsen. Det regnade på kvällspromenaden.
Jag tog fram en handduk och började torka henne.
Hunden ville inte bli torkad. Hon ville sova.
Så Mumma morrade lite försiktigt. Visade en bit av hörntanden.

Hon brukar dra upp läppen så att det bara syns en liten bit av vampyrtanden. Som en liten markering.

När jag fortsatte att torka hennes päls blev hon tvärförbannad.

Hon tog i ända från tårna och morrade.
Det blev ett riktigt tigervrål från den lilla lapphunden.
Mumma morrade så högt att hon överröstade tvn.


Jag fick säga till Mumma att-nu-är-det-nog-osv…

Men jag tyckte mest att hon var kul.

Och mänsklig. Om man nu kan säga det om en hund.

 

Kommentarer

Postat av: Blackart

Publicerad 2006-12-15 10:10:55

Om man kan säga att människor är djuriska emellanåt så borde väl djur kunna vara mänskliga?

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2006-12-15 22:35:17

Bra skrivet! :)

Postat av: Magda

Publicerad 2006-12-15 22:37:11

Är det säkert att Mumma är en hund? För hon verkar smart som en katt :)

/Magda, kattmamma

Postat av: Excessa

Publicerad 2006-12-15 22:42:23

hmm.. jag tror nog att det är du som är lite djurisk.. men kanske, och evenuellt, behöver du träna överläppen litegrann :-)

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-12-15 22:44:35

Hahahaha!
Nu var du kul! :)

Postat av: Darkangel svarar Excessa

Publicerad 2006-12-15 22:51:54

Hahaha!
Vad ni är roliga i kväll!
Jag är nog lite djurisk! :)

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-16 13:28:45

Skönt att höra att fler än jag kan morra. Ibland får jag dåligt samvete när jag är lite sur, men det kan inte hjälpas.

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-16 19:36:35

Jag kan verkligen morra. Och jag har ofta dåligt samvete. :)
Men jag blir så trött ibland. Och sur...

Tur att det finns fler som morrar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela