Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mycket att göra

Publicerad 2006-12-26 04:24:05 i Min hälsa,

Jag vill helst ligga kvar i sängen och vila. Även om jag inte kan sova.
Det är lugnast så.

Det gick bra så länge jag såg på Buffy. Kollade på sista avsnittet i serien igen eftersom jag somnade förra natten när det sändes på tv.

Men så fort Buffy var slut så blev jag rastlös.

Serien som jag tittar på nu fungerar inte som jag vill.
Jag blir rastlös.
Kommer på fler och fler saker jag kan göra.
Skriva att-göra listor, sortera tvätt, plocka ihop tidningar, måla naglarna, lyssna på musik, starta datorn igen... osv i all oändlighet.
Om jag var lika effektiv på dagtid skulle jag hinna med hur mycket som helst.
Men då är jag i koma fram till klockan ett. Och då är det dags för Mumma promenad. Jag prioriterar i alla fall hunden.


Jag är felprogrammerad när det gäller dygnsrytmen.

Eller är det resten av omgivningen som är felprogrammerad?
Nej, man ska vara morgonpigg. Har jag fått lära mig. Det är en dygd.

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-12-26 22:14:39

dygder är inget att tråna efter;-)

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-12-26 23:56:15

Nej fy vad trist livet skulle bli då.

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-27 00:51:46

jamen-- vi är ju jättepigga på morgonen-- men sen somnar vi ! dygdiga som få- ;-)

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-27 01:05:15

Haha!
Kanske är dygdig ändå?! :)

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-27 10:18:50

Som tur var så var grannarna under mig döva där jag bodde förut. Helst vill jag köra ett par tvättmaskiner strax efter midnatt när jag har inspiration. Dit vi flyttade och bor nu håller jag mig lite lugn för jag vet inte hur mycket det hörs i huset.

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-28 01:09:59

Det var ju perfekt där du bodde förut! :)

Jag försöker spika fast mig i sängen.
Men det går inte så bra. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela