Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mycket TV

Publicerad 2006-12-01 06:55:03 i TV och DVD,

Men en massa tv blev det. Jag är effektiv på nätterna.

Såg ett avsnitt av ER. En tidigare sänd säsong repriseras nu. Och äntligen får jag veta var mina favoritläkare tagit vägen.

Idag slötittade jag mest på dramatiken. Utrymmer sjukhus p.g.a. virus. Jaja!

Grey’s anatomy satte nivån tidigare i veckan.

Men så… en helikopter skulle hämta patienter och en av läkarna hamnade i vägen.

Tjoff, så var en arm kapad och då vaknade jag till.


I Prison break gjorde en veterinär en halvlyckad transplantation på en av rymlingarna.

Så enkelt var det visst inte i ER. Eller också hade dom inga veterinärer på sjukhuset.

Och jag kan för mitt liv inte komma ihåg om läkaren finns kvar i den nya säsong som sänds på måndagar. Men det är han kanske inte?!

Jag undrade också över en helt annan sak. Vem tog hand om hans hund under tiden han låg på sjukhus?


Jag såg nattens avsnitt av Buffy the vampire slayer. Hur mycket saknar man egentligen en tv-serie när man tittar på den nästan varje natt trots att hela serien finns i min bokhylla? Trots att jag sett alla avsnitt flera gånger. Mmmm, jag saknar serien mycket!


Lite House hann jag faktiskt med.
Man måste ge serien en chans. För den blir bara bättre och bättre.
Gregory House är tillräckligt cynisk, intelligent och halvruffig för att passa mig.
Han vinner i längden. Och har naturligtvis ett hjärta av guld.


Andra bloggar om:

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-12-01 17:52:37

Hade Romano en hund? Han är inte kvar nu- apropå Prison break så måste jag erkänna att det var lite synd att det var grabben som blev avrättad- veternärmördaren hade varit bättre. Jag har på känn att den här serien blir lite "tio små negerpojkar" ? Visst Är man lite konstig när det gäller Buffy--? ;-)Jag Tror jag sett den fem ggr..

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-12-01 18:24:10

Han tog sin hund med sig till ER där dom opererade henne. Greta eller Gretel tror jag att hunden hette. Vilket minne för oväsentligheter jag har. Haha!

Slemmet som fick handen opererad får vi tydligen dras med. Men man ska väl ha någon att reta sig på!

Buffy är något alldeles speciellt. :)
Och Spike!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-12-01 19:42:38

Vart HAR de tagit vägen? ... ER-läkarna .. ingen verkar kunna berätta det. Till och med jag kommer ihåg att vovs blev opererad:-)
Tjing

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-12-01 20:46:53

Benton fick ta hand om sin döve pojke eftersom mamman dog. Så han flyttade.

Mark Greene fick cancer igen och dog. Sorgligt!
Hans fru Elizabet flyttade.

Carter är i Afrika och kommer tydligen inte tillbaka. Böööööööl!

Och Romano fick armen kapad i helikopterolyckan.

Är det nån jag glömt?

Jag saknar dom!
Det nya gänget känns lite trist?!

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-12-04 20:37:54

Tack :-) Kom ju på nu att jag frågade häromsistens:-)*senil* :-)
Jag tittar inte numera ... jag har sagt upp alla finfina kanaler ... och jag vågar inte börja igen för då fastnar jag .. .i ALLT ... jag känner mig.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela