Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ska jag ljuga?

Publicerad 2006-12-28 23:01:48 i Dagens,

Jag funderar på hur jag ska slippa fira nyårsafton.
Nyårshelgen är min absoluta jag-vill-inte-vara-med-helg.


Julen är toppen. Även om jag stressar upp mig lite ibland. Men julhelgen blir alltid bra oavsett hur jag firar den.


Nyårshelgen vill jag aldrig fira. Vet inte riktigt varför.
Har inga speciellt dåliga erfarenheter av nyårshelger från helvetet.
Inga tråkiga barndomsminnen jag kan sitta och älta. :)

Jag är bara totalt ointresserad.


Vad duger som ursäkt?

Jag har huvudvärk? Har ju huvudvärk redan nu. Det börjar bli lite tjatigt.

Magsjuka? Nej, jag vill ju äta och mysa som vanligt.

Hunden är rädd för fyrverkerier? Det är hon inte.

Har inga kläder som duger för nyårsfirande? Haha! Den ursäkten kommer ingen att tro på.

Jag vill inte? Tja? Kanske?

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2006-12-28 23:25:03

Vill inte låter bäst.

Postat av: Darkangel svarar Petra

Publicerad 2006-12-28 23:30:52

Då slipper jag ljuga. Inte bra att ljuga.
Eller...? :)

Postat av: Mie*, Absolut Guldkant

Publicerad 2006-12-28 23:57:56

Säg som det är tycker jag! Äkta vänner förstår och respekterar om du inte vill...
Annars brukar ju hunden vara ett säkert kort att skylla på men Mumma funkar inte där alltså;-)
Kram till er båda!

Postat av: Aradil

Publicerad 2006-12-29 00:04:09

Håller med de andra: säg som det är - att du inte vill. Du slipper ljuga och vännerna slipper tycka synd om dig som inte "kan" vara med...
Kramar

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-12-29 00:48:53

Sanningen är bäst! Man ska inte hålla på och göra saker för att andra kanske förväntar sig att man ska göra det. Du ska göra det som du mår bäst av och det verkar ju vara att INTE fira nyåret med andra. Så säg tack, men nej tack och njut av nyårskvällen med Mumma. Hoppas ni får det mysigt!

Postat av: Lillan

Publicerad 2006-12-29 02:18:37

Gillar din blogg! Det är så ofta jag känner igen mig! Nyår är överskattat och jag tänker i alla fall bara ta det lugnt! Annars blir jag mer stressad i mitt stressiga liv... Hoppas du och Mumma får en fin helg!

Postat av: Darkangel svarar Mie* Absolut Guldkant

Publicerad 2006-12-29 02:43:23

Mina vänner är ju snälla. Så det är kanske dumt att ljuga. :)

Postat av: Darkangel svarar Aradil

Publicerad 2006-12-29 02:44:46

Jag vill inte!
Jag vill inte!

Jag bara tränar lite! :)

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-12-29 02:46:18

Visst är sanningen bäst.
Ibland. :)
Jag vill ju bara mysa med Mumma!

Postat av: Darkangel svarar Lillan

Publicerad 2006-12-29 02:50:17

Hej och välkommen till bloggen!
Kul att du gillar den! :)

Vad skönt att det är fler som tycker att nyårsfirandet är överskattat! Ibland tror jag att jag är ensam om att tycka det.
Nu tar vi det lugnt i helgen! :)

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-29 03:53:44

Vill inte tycks mig det bästa- det har funkat för mig i hur många år som helst- jag tycker rejält illa om nyårsfirande o jag är inte säker på varför man ska vara så himla glad- jag är oftast lite sorgsen- o förbannad på alla smällande raketer o elände! Eftersom det här med tätbebyggt område tycks vara nånting folk har svårt att avgöra vad som är.. ? Jag är faktiskt vartenda år rädd att nån överförfriskad idiot ska fyra av sina raketer rakt in på min balkong- *rysa*

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-12-29 13:08:08

JAg är alltid hemma med mina tissar... bara att säga.. jag vill vara hemma med Mumma och mysa ... istället för att säga Vill inte så säger man vad man vill. Brukar iaf jag göra.

Jag kommer med all säkerhet att sitta o blogga eller läsa eller nåt annat kreativt. För min bror är hos mor och honom har jag noll till övers för. Stackars mamma.

pöss

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-29 16:50:07

Jag gillar inte raketer och smällare. :(
Ganska lugnt härute ändå. :)

Så ska väl dom fulla dårarna förstöra händerna på sig själva med egentillverkade raketer.

Oj, vad sur jag låter nu då!

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-12-29 16:52:10

Jag har redan börjat säga att jag ska sova på nyårsafton. För jag är sååå trött! Och det är helt sant!
Blogga låter som en höjdare! :)

Postat av: Sister

Publicerad 2006-12-29 20:59:30

*skrattar* när det gäller raketer o smällare får man vara Jättesur- jag tycker att såna ska bara handhas av proffs o t.ex få skjutas av från bestämda platser i områdena- menjag är väl en tråkig regelfreak-:-/ Just nu pangar det här bakom- lite fel datum väl?

Postat av: Darkangel svarar Sister

Publicerad 2006-12-29 21:04:25

Absolut fel datum! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-12-29 22:31:17

Jag gillar heller inte nyår. Alls. Så himla överreklamerad kväll att den är som gjort för att bli misslyckad. Förra Ny År bodde jag i London, då gick jag och en kompis och köpte var sin Big Mac och sen gick vi hem och la oss klockan 21.30. Jag mådde toppen dan efter och tyckte inte att jag hade missat något! Bästa Nyårsafton hittills =) Gott Nytt År!

Postat av: Darkangel svarar crazypill

Publicerad 2006-12-29 22:51:25

London och Big Mac låter fantastiskt!
Undrar om jag kan lägga mig klockan 20?!

Gott nytt år!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela