Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Helg med Hummer

Publicerad 2006-02-26 01:09:09 i Dagens,

Nu kan det väl bara bli bättre? Eller stämmer det att det aldrig är för sent att ge upp?

Min bil gav upp på fredag eftermiddag. Den ville inte vara med längre. Tycker förmodligen att den gjort sitt. Vill gå till dom sälla jaktmarkerna, eller var nu gamla bilar tar vägen. Till bilarnas himmel?
Ja, det är väl att bli krossad och manglad på bilskroten. Förpackas till ett litet paket. Så kan jag knyta en rosett runt paketet och begrava det.

Nja, fullt så illa är det inte.
Bilexpertisen på hemmaplan kom med en kvalificerad gissning om vad det är för fel den här gången.
Ett trasigt hjullager är visst diagnosen.
Inget jag kan bota med piller. Nej, nu blir det operation direkt.
Får be en liten bön att dom coola ”Bröderna Brothers” på bilverkstaden kan förbarma sig över aset, förlåt bilen. Dom brukar fixa det mesta snabbt och effektivt. Jag är stamkund där också.
"Jaha, är det dags nu igen", är den stående kommentaren.
Jag får hosta upp pengarna för reparationen och se glad ut. Försöker att trösta mig med att även nya bilar hamnar på verkstäder ibland.

Får låna en annan bil så om den startar i morgon så överlever jag nog ganska bra. Irriterande bara.
Och som min granne ofta brukade säga: ”det är synd att inte klaga!”.


Hummer
Jag vill inte ha en gul bil. Men jag vill gärna ha en Hummer!
Inga problem med att ta sig fram överallt då...

Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2006-02-26 01:31:01

En RÖD bil (vilket märke som helst) och det fungerar i alla lägen, med lite kärlek och pyssel, som man bara kan ge en röd bil!

Postat av: Darkangel svarar Rita

Publicerad 2006-02-26 01:39:36

Hihi!
Vilken tur att jag har en röd bil nu då! :)
Måste pyssla om den lite mer så håller den nog resten av mitt liv.
Den behöver förstås kärlek.
Fan! Jag har sex för sällan i bilen.
Hmm... Kanske inte var så du tänkte?

Postat av: Rita

Publicerad 2006-02-26 02:29:56

Skrattar gott! Du har inte en aning om vad jag tänkte,,, OKK vad jag vet om röda bilar!

Postat av: Darkangel svarar Rita

Publicerad 2006-02-26 02:46:58

Man vet aldrig med dig Rita! :)

Jag vet ju att det är bra med utrymme. Haha!
Och bra bilsäten. Inte för mjuka. Lagom motstånd... Oj!

Men färgen har jag inte tänkt på!
Missat något där.
Måste fundera. Vad fan hade bilarna... jag menar bilen... Eh, bilarna... för färg?
Röd...?

Postat av: Random

Publicerad 2006-02-26 03:02:20

Hummer?
Vad är det för fel på en hederlig gammal Sugga?

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-02-26 11:24:41

Jag vill också ha en bil. Det spelar ingen roll hur den ser ut, bara den inte går sönder! *L*
Så det är alltså massa sex jag måste ha i bilen för att den ska hålla länge? hm...då måste den ju iaf. ha "raggningspotential" ...

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-02-26 11:26:36

Haha! *ASG*
Det har väl något med mina drömmar om sex... jag menar semla... i bilen. Näe, nu är jag där igen...

Jag vill krossa något!
Kan man göra det med en Sugga?

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-02-26 11:31:38

Klart du måste ha en bil nu!
För att köra med! Och ragga i! :)*S*

Men enligt Rita så behöver bilar lite kärlek...
Och då tänkte jag... på sex... som vanligt... *suckar*

Postat av: Random

Publicerad 2006-02-26 19:43:28

Darkangel: Du är ju helt besatt av den siffran.
Nog kan man krossa saker med en Sugga:
http://www.real4x4.com/Images/Suggahill.jpg
Om man verkligen vill kan man säkert krossa hummer med den.
En Sugga håller ganska bra, så den kanske är nåt för Mocca?

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-02-26 23:40:53

Jag kollade bilden. Och det här berättar jag bara för dig: Jag hade ingen aning om vad en Sugga var!
Förutom att man kallar eh...
...kvinnliga grisar för det. :)

Vilken kunskapslucka! Så blir det när man bara käkar semlor och piller. Bara att erkänna! Haha!

Måste jag förresten söka vård för min besatthet när det gäller vissa siffror?

Postat av: Random

Publicerad 2006-02-27 00:46:57

Jag antar att det är därifrån bilen fått sitt namn, så lite rätt var det allt.

Pillersemla...på påse...små, små semlor i pillerform.

Så länge din siffernoja inte skadar nån så är det lugnt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela