Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Inloggad och upphetsad

Publicerad 2006-02-19 23:48:29 i Politik,

Vad tyckte ni nu?
Är någon upphetsad?
Vem vann och vem försvann?
Var det överhuvudtaget någon som kollade?

Nej, jag skriver inte om ishockeyn. Inte om melodifestivalen heller.
Partiledardebatten förstås.
Jag loggade in mig i verkligheten och kollade debatten i tv4.
Lät mig förföras av ModdeFreddes cockerspanielögon. Kände mig harmonisk i Göran Perssons trygga famn. Myste lite med Peter Eriksson.

Jag är rejält trött ikväll. Men jag gillar politik.
Det är bara lite svårt att växla mellan ishockey i OS och partiledare som lite gemytligt kickar igång valrörelsen.
Jag vaknade ändå till rejält för att publiken i studion skrattade så mycket.
Va fan, tänkte jag? Vad har jag missat?
Och vem var det som så hest viskade: jag hör inte vad du säger, när Göran Persson pratade.
Det lät lite sexigt. Som en förförisk viskning.

Jag hade en historielärare som hävdade att det bara fanns en person i Sverige som hade läst Karl Marx, Kapitalet. Det var personen som hade översatt boken.
Jag ville inte förstöra en bra historia för honom men vi är faktiskt två personer som läst boken.

Oh, yes!

Kommentarer

Postat av: geoffrey ingram

Publicerad 2006-02-20 01:06:43

Skrev lite om debatten i min blogg ;)

Postat av: Darkangel svarar geoffrey ingram

Publicerad 2006-02-20 01:24:38

Jag har kollat!
då var vi två som tittade i alla fall! :)

Postat av: Anna

Publicerad 2006-02-20 17:19:36

Jag har också refererat debatten som hastigast :)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-02-21 01:13:55

Anna: har kollat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela