Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Journalister och OS krönikor

Publicerad 2006-02-18 12:57:47 i Dagens,

Jag får inte nog! Av OS alltså.
Jag vet! Jag är idrottsnörd nu. Jag är det när det är OS. Går snart över.

Kastade mig över kvällstidningarnas sportbilagor igår för att få läsa intervjuer, analyser och kommentarer om OS.
Men fick mest läsa krönikor.

Jag älskar Mats Olssons krönikor i Expressen. Jag gillar Lasse Anrell i Aftonbladet.
Vet inte om det beror på min taskiga barndom. Men jag hade förresten ingen taskig barndom. Inga trasiga leksaker.
Jag gillar bara lite halvelaka krönikor. Och dom kan ju sin idrott.

Men resten då. Var finns sportjournalisterna som skriver annat än krönikor.
Anna-Carin Olofssons sambo/journalist skrev en krönika om hennes skidskytte. Men jag skiter väl i att hennes sambo känner sig så upphetsad att han knappt vet vad han säger.
Vad säger Anna-Carin Olofsson själv? Eller ACO som hon nu är döpt till.
ACO-salvan skriver Malin Roos i Expressen. Okej, jag fattar. Eh…

En beskrivning av Anja Pärsons grymmaste duell mot Janica Kostelic hittade jag också. Anja klev upp klockan 8.00. Kissade kl 12.00. Blev irriterad när folk frågade om hon inte skulle ladda, kl 17.15.
Hela dagen sammanfattad av Malin Roos.
Det var ju bara en detalj. Anja Pärsons grymmaste duell blev inställd igår.
Jaja, nu vet jag hur Anjas dag ska se ut. När hon nu ska tävla.

Svälter gör journalisterna också. Macka och toast gnäller Malin Roos om. Samtidigt som hon skickar ett försenat namnsdags-grattis till sin guddotter. Men vad fan!

Fryser gör dom också. Nej, inte OS idrottarna. Utan journalisterna.
Linna Johansson skriver en hel krönika om hur kallt och eländigt det var på väg till Curlingarenan.

Jag vill inte läsa fler krönikor om journalisternas vedermödor i OS nu.

Jag vill läsa om dom som tävlar.
Det här är ju ett härligt vinter-OS. Sverige har tagit mängder av medaljer. Det är en vecka kvar.
Det finns hur mycket som helst som jag vill veta om dom som tävlar.

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-02-18 13:07:08

Klockren krönika :)
Och vist är det underbart med OS :)

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-02-18 13:20:48

Det är underbart med OS! :)
Jag njuter!
Det är därför jag så gärna vill läsa lite mer om alla som kämpar i tävlingarna.
För i vanliga fall ägnar jag inte så mycket tid åt sport.
Det är rätt skönt att gosa ner sig i sängen med tidningarna och läsa i lugn och ro! Jag hinner inte se allt i tv.
Men jag hoppas på sportbilagorna idag. :)
Vill läsa om ishockeymatchen igår. Vilken rysare!

Postat av: Anna

Publicerad 2006-02-18 13:47:21

Jag älskar OS, det är en underbar ursäkt för att få ligga i sängen och kolla på TV hela dagarna. Och jag har upptäckt att Curling är hemskt rogivande :). Men nu får det snart vara över, jag orkar inte med all sex i pauserna ;)

Postat av: A

Publicerad 2006-02-18 16:56:56

Hej! Hittade av en händelse din sida när jag säkte efter "hälsporre"...har haft ont ett tag men inte vetat vad det är, en fotvårdstant sa att det troligen var hälsporre...VAD GÖR MAN?? Ont son f-n, spec på morgonen, har en vild 3½-åring och är höggravid! Vila??? Hhhmmm!! Har köpt "inlägg" på Apoteket, tycker inte dom hjälper nåt särskilt, ska man gå till läkare? Vad gör dom? Så här ont kan man ju inte bara ha..man kan ju inte göra nåt känns det som...ursäkta gnället men skönt att "prata" med nån som förstår...Alla tips mottages tacksamt!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-02-18 19:32:40

Ja det är härligt med OS. Vilka kämpar vi har. Men jag tror det är tjejernas OS denna gång. I alla fall för Sverige :O)

Postat av: Random

Publicerad 2006-02-18 20:34:12

Tack, tack, tack! Jag håller med fullständigt. Vars är artiklarna som avhandlar vad som händer? Jag skiter fullständigt i vad skribenten åt till frukost och hur fyndigt han/hon kan beskriva en snowboardvurpa. Rapportera vad som händer damn it!
Tidningarna skickar på fullt allvar ner journalister dit för att de ska sitta på hotellrummet, se på tv och skriva bittra krönikor.
Gah! Vill man ha sånt kan man ju läsa bloggar...
Nejdå, men visst är det ont om helt vanliga sportreferat i tidningarna. Frustrerande. Jag vill bitas.

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-02-19 03:05:31

Anna: Ja, jäkla sex man ska ha i varje paus! haha!

Gunnel: Det är många tjejer som kämpar grymt bra. Wow!
Ishockeylaget t.ex. Vilka matcher tjejerna spelat! Underbart! :)
Sånt gillar jag. Att dom ger allt och lite till i OS.
Men ACO-salvan hon är visst nöjd nu. :(

Random: Du får gärna bitas!
För jag håller helt och hållet med dig. :)

Postat av: Darkangel svarar A

Publicerad 2006-02-19 03:28:59

Men stackare! Att vara gravid och dessutom ha ett piggt barn... Hjälp vad ont du måste få!
Visst låter det som hälsporre! Typiskt att man har ont på morgonen.
Sök hjälp hos läkare! Kräv att få hjälp!
Jag rekommenderar ju alltid smärtlindrande medicin men när du är höggravid är det inget tips.
Och vila... ja det är inte lätt för dig nu.

Har du läst mina andra tips på bloggen?
Under kategorin Hälsporre har jag sparat allt jag skrivit om hälsporre. Både mina inlägg och kommentarer från andra.
Finns en lista under rubriken "hälsporre bättre av värmen?" med behandlingar som jag har provat.

Att t.ex. stretcha, fixa inlägg hos ortopedtekniker har gjort under för mig.

Hör gärna av dig mer och berätta hur det går!
Det är helt tillåtet att gnälla. :)
För jag vet ju hur ont det gör.

Hoppas att du hittar något som kan lindra!
/D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela