Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mer konservativ än moddarna

Publicerad 2006-02-13 20:11:25 i Dagens,

Idag öppnade mitt favoritfik efter att ha varit stängt en vecka. Den nya ägaren ville måla om och fräscha upp stället. Det är inte det minsta konstigt.
Men jag tycker inte om såna förändringar. Mitt favoritfik ska vara som det alltid har varit.
Jag är otroligt konservativ ibland.

Bara hon inte sätter upp panelgardiner, tänkte jag.
Måtte hon inte välja beige, grå och brun färg på all inredning. Inga bruna tavlor på beigefärgade väggar, bad jag.
Det ser ju ut så överallt nu.
Hahaha! Det första jag ser när jag kommer in är panelgardinerna. Och naturligtvis är allt brunt och beige.
Jag letade efter mina favoritmuggar. Dom söta muggarna i glada färger. Glöm det! Nu får vi dricka vårt kaffe i grå eller bajsbruna muggar.

Var det snyggt då? Ja, absolut! Hon hade lyckats bra med inredningen. Det var så snyggt och trendigt.
Jag anpassar mig nog till dom bajsbruna muggarna. Om ett år eller så.


Kommentarer

Postat av: Flummis

Publicerad 2006-02-13 20:22:37

Visst kan förändringar vara jobbiga! :/ Men ibland är det skönt när det blir nytt och fräscht också... (Om inte priserna höjs på semlorna förståss ;P)

Postat av: Anna

Publicerad 2006-02-13 20:59:46

fast jag tycker brunt och beige känns lite gammalt... blä!

Postat av: Darkangel svarar Flummis

Publicerad 2006-02-13 21:05:22

Höjer dom priset på semlorna får jag ångest. :)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-02-13 21:09:11

Det var mycket vinrött också. Haha!
Hon kanske har använt helt otrendiga färger. Fjolårets inredningsmode.
Jag har ingen aning. Noll koll! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-02-13 22:10:00

Hihi

Postat av: Max Power

Publicerad 2006-02-14 12:24:53

"Aldrig får man vara riktigt glad..."

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-02-14 12:44:42

Hoppas kaffet smakade bra trots förändringarna!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-02-15 02:24:57

Max Power: Det blir nog bra! :)

Gunnel: Det var helt okej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela