Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma under observation

Publicerad 2006-02-11 17:30:07 i Hunden Mumma,

Min hund var ute på ett eget litet äventyr under promenaden.
Hon försvann en stund men dök sen upp igen och såg bara allmänt nöjd ut.
Mumma hade varit på kattjakt. Eller snarare kattspaning.

Senare i bilen såg jag att hon knep ihop vänster öga. Ögat såg irriterat ut. Nu har jag undersökt hennes vänstra öga så till den milda grad att hon kniper ihop ögat så fort hon ser mig. Stackars hund!
Men jag måste ju få se om katten har klöst henne i ögat. Det syns inget onormalt alls men ögat är klart irriterat. Ju mer jag petar i ögat desto värre blir det förstås.
Alltså håller jag nu händerna på tangentbordet en stund och låter hunden vila under observation.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-02-11 18:47:21

Bra!
Det är nog ingen större fara ska du se

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-02-11 19:35:03

Ögon är inget att leka med .. jag känner igen det där med att knipa bara man kommer i närhetet *skrattar* stackars djur ibland:-) Precis så gjorde Chriz oxo när..... fast .. jag var ju där och petade 2 ggr daglingen .. minst.

Hoppas det blir bra ... håll koll på det bara.

*kram*

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-02-12 01:10:24

Jag hoppas att det är bättre imorgon!

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-02-12 01:11:38

Ja men man måste kolla! Det synns fortfarande inget men hon är klart irriterad i ögat. Fan! Jag blir skitstressad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela