Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma update

Publicerad 2006-02-16 00:07:55 i Hunden Mumma,

2511

Nu ser jag att hunden är riktig ordentligt halt på ett bakben. Det var väl fan också!
Stackars Mumma! Tur att jag gav henne Rimadyl. Så hon får smärtlindring under natten.
Jag har märkt att hon varit stel förut när hon gått uppför trappan. Varje trappsteg har verkat väldigt högt. Men hon har varit helt okej ute på promenaderna. Nu vill hon knappt stödja på bakbenet.
Det här borde jag ha reagerat över tidigare.
Men eftersom hon har en pålagring på vänster armbåge så brukar jag inte hetsa upp mig så mycket över att hon är lite stel i rörelsemönstret ibland. Det var längesedan hon hade några besvär från armbågen. När jag läser på etiketten på Rimadyl-burken ser jag att det är ett år sedan hon fick medicin sist.

Nu förstår jag varför hon inte hoppar upp i sängen längre. Det brukar hon ju göra varje natt.
Tror att jag ska lägga mig på tigerfällen och pyssla om Mumma riktigt nu.

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-02-16 00:36:32

Stackar Mumma *kramar/klappar om*
Vad är en "pålagring"? Mumma blir väl bra va? Eller hur!!!

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-02-16 00:51:14

Ska pussa Mumma! :)
Det syns på röntgen att hon har en "skada" eller en liten defekt på armbågsleden. Det är inget som går att operera. Utan man behandlar smärtan på olika sätt.
Har inte varit några större problem hittills. Hon har mått jättebra!
Det kändes mest som en lättnad att få veta varför hon var halt så ofta förut.

Men nu är det något nytt skit. Verkar det som.
Kan vara någon sträckning i en muskel.
Vi får se i morgon!

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-02-16 10:24:51

Okej, hoppas att hon mår bättre idag iaf. och att hon inte har ont!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-02-16 11:33:44

Går det inte att göra något åt pålagringen?
Blir väl extra jobbigt när det är vinter och snö. Mycket att pulsa i. Stackars Mumma...inte kul att ha ont. Tur hon har en go matte som pysslar om henne.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-02-16 16:47:04

Jag gissar att hon behöver medicineras nu.
Du har ju helt rätt i att snön är jobbig för hennes ganska korta ben.
Borde jag ha tänkt på. Fan!

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-02-16 16:49:35

Jag satt och tittade på henne halva natten. Funderade om hon hade ont.
Mumma trodde nog att jag var galen. :)

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-02-16 18:47:07

Nej då, Mumma har världens bästa matte :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela