Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sexton mil väger sex ton

Publicerad 2006-02-22 00:33:10 i Dagens,

Just nu trippar vi inte så mycket på lätta tassar.
Mumma har bäddat ner sig i min säng. Jag ska strax försöka hitta lite plats bredvid henne.

Jag har kört bil så mycket idag att jag är trött i min arma rygg. Sexton mils bilkörning är inget rekord, varken för mig eller för någon annan. Och det finns en djurklinik på närmare håll.
Men vi behövde en utflyktsdag med strålande sol, en loj stadspromenad i Hudiksvall och lite god mat.

Jag fick förresten massor av beröm. Visst kan jag få berätta det?
För det gjorde resan så mycket roligare.
Varför fick nu jag beröm? Ja, det var veterinären som gav mig credit för att jag sköter min hund bra. Mummas tjocka, vackra vinterpäls är praktfull nu!
Den är tvättad, borstad och stylad efter konstens alla regler. 

Själv är jag inte så stylad.
Men i morgon ska frisören få ta hand min styling.



Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-02-22 11:46:10

Du tar verkligen bra hand om Mumma, hon kan inte ha det bättre :)
Osm jag skrev i en tidigare kommentar, jag blir så glad att du tar med henne så ofta du kan ist. för att lämna hennes ensam hemma.

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-02-24 12:46:31

Lite bortskämd va?
Men det ska min hund vara. :)
För hon är min prinsessa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela