Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Trötta dagar

Publicerad 2006-02-13 12:55:36 i Hälsa och ohälsa,

Det är något visst med att somna när man vet att så många människor precis kliver upp och gör sig i ordning för att börja arbeta.
Jag kände så när jag jobbade nattskift också. En lite speciell känsla.
Är det någon som känner igen sig?

Jag somnade ju faktiskt i morse. Med en coldpack på min ömma häl.
Vaknade av att foten var i det närmaste djupfryst. Kändes så i alla fall. Men den var underbart bedövad. Men sen släppte bedövningen. Ajajaj och fan i helvete vad ont det gjorde.

Tack för era uppmuntrande och snälla kommentarer!
Ediets beskriver mycket målande hur en underbar hotellvistelse kunde vara för mig.
Åh, vad det låter härligt!
Jag ska drömma om det här hotellet så fort jag får ont igen. Och naturligtvis ska du boka rummet bredvid. Läs Ediets kommentar här så får ni se. Visst låter det lockande?  

Kommentarer

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-02-13 13:35:10

Åh, vi kommer att ha det fantastiskt skönt på drömhotellet med våra personliga massörer och fri tillgång till semlor :)

Postat av: Random

Publicerad 2006-02-13 17:14:55

Ah..ja det är en speciell stämning just då. Men jag tycker ännu bättre om att börja jobba innan gryningen. Just de timmarna när det nästan är tomt överallt. Det är bara bagare, tidningsbud, plogbilsförare och liknande ute.
Det känns som att man får lite quality time med dagen innan världen vaknar till liv och allt blir stress och kaos.

Krya på sig!

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-02-13 17:24:32

Jag längtar dit! Fri tillgång på semlor är viktigt!

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-02-13 17:27:21

Få jobba ifred innan alla andra kommer och stör! Inte så dumt. :)

Postat av: Exotica

Publicerad 2006-02-13 18:16:54

Det är en skön känsla att veta då man går hem klockan 6 en måndag morgon då alla andra går upp och ska till jobbet, att man själv ska hem och sova och sen vara ledig... yes!

Postat av: Darkangel svarar Exotica

Publicerad 2006-02-13 20:18:52

Ja, precis så där kan jag känna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela