Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Är delfiner bra för sömnen?

Publicerad 2006-01-17 02:46:29 i Min hälsa,

Ibland får jag uppenbarelser på natten när jag inte kan sova. Inte några religiösa sådana.
En natt kom jag på var jag hade lagt mina avslappnings CD. Jag hade inte sålt dom, som jag trodde här. Alla låg i en väska med min halvtrasiga bärbara CD spelare. Där fanns Somna gott och Lär dig slappna av. Delfinernas sång, med musik av Björn Melander och inspelat delfinljud. Det ska visst vara avslappnande med delfinsång. Ja, jävlar…

Naturligtvis fanns klassikern Integrerad mental träning av Lars-Eric Uneståhl där också.

Jag lyssnade på Somna gott. Blev genast stressad av musiken och den malande rösten.
Jag har hört dessa sövande röster till förbannelse. Hjärnan protesterar vilt mot minnena av mina misslyckade övningar. Bytte till Delfinerna och kände nästan panik.
Men det är svårt att slappna av till Metallica så jag kämpade på med Somna gott.

Att bli stressad av en avslappnings CD är kanske en bedrift i sig. Men jag vill gärna att det ska fungera.
Det är ju smartare än att stoppa i sig sleeping drugs varje natt.

När jag läste om Ninas problem med sömnen så tänkte jag att det kanske fungerar inatt.
Men jag struntar nog i Delfinerna.

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2006-01-17 04:48:28

Du gör rätt, skit i delfinerna
ta en stadig whisky istället om inget annat så blir man glad.
En till som inte kan sova, vaknar tidigt varje morgon, so wath?
Ha det gott
Kram :)

Postat av: Anna svarar Ediets

Publicerad 2006-01-17 07:21:21

jag skulle nog rekommendera psykedelsik dub som insomningsmusik... funkar det inte kan man komplettera med en hrm jamaicansk cigarett...?

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-17 09:56:42

ah! man ska inte kryssa i "kom ihåg mig" rutan om man har lätt för att glömma att ändra namn... *suck*

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-01-17 10:39:49

Om du kan hitta ett lugnt ljud/musik du själv VERKLIGEN gillar, kanske avslappningen/insomningen kan funka bättre.

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-17 11:36:54

När jag bestämt mig för att jag inte ska somna under den liggande avslappningen - då somnar jag som ett oskyldigt barn.

Kanske ska du alltså bestämma dig för att INTE somna istället för att bestämma ATT du ska somna...

Tvärtom brukar hjälpa ibland.

Postat av: Darkangel svarar Christina

Publicerad 2006-01-17 11:54:08

Jag önskar att jag kunde ta en whisky! :)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-01-17 11:55:44

Vad i hela världen är psykedelsik dub?
Det är säkert bra!

Jag gör samma sak med namnet i mina svar. Datorn kommer ihåg namn men inte jag. :)

Postat av: Darkangel svarar flasknosen

Publicerad 2006-01-17 11:56:41

Jag har fått några tips på finmusik som jag ska testa.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-17 11:58:58

Det ligger något i det!
För när jag gav upp i morse då somnade jag ju.
Kan faktiskt somna nästan när som helst på dagen utan att anstränga mig mycket. Men jag blir stressad när det är natt och jag känner att nu MÅSTE jag somna.

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-17 15:44:19

psykedelsik dub är reggae i lagom långsam takt med en massa filter på så alla ljud låter jätteskojigt (nånting åt Dr Snuggles hållet?)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-01-18 03:15:44

okej, nu vet jag!
Kanske skulle vara något! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela