Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Blåbär och koltabletter

Publicerad 2006-01-22 12:06:53 i Hunden Mumma,

Min Mumma mår bättre idag. Så nu kan vi nog promenera nästan som vanligt.
När jag åt min vanliga frulle så fick Mumma mumsa på lite Verum hälsofil med smak av blåbär och svarta vinbär. Plus lite kokt ris. Hon älskade maten idag.
Igår eftermiddag när vi åt köttbullar och hon fick fil då parkerade hon sig i köket och tiggde köttbullar. Jag lovar att tårarna rann ur hennes ögon när hon inte fick en enda smakbit.
Jävla skitfil som matte försöker förgifta mig med, verkade hon tänka. När jag satt bredvid henne åt hon lite. Och nej, jag matade henne inte med sked vid köksbordet.
Hon tyckte att det var obeskrivligt vämjeligt att få fil på tungan. Försökte få bort eländet från tungan. 
Sen surade min sötis. Lapphundar kan sura.

Koltabletter är förresten bra att ge till hundar med magsjuka. Den gamla sorten. Inga dragéer.
Jag tryckte i hundstackaren 3 koltabletter igår förmiddag.
Men det krävs viss teknik annars kan man få kolpulver precis överallt. Inte kul! Behöver ni veta hur man gör så är jag en sann källa till kunskap på det området.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-01-22 12:16:27

Håller tummarna för att hon snart är bra. Inget kul när ens små gosingar är dåliga

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-01-22 13:00:27

Hela natten var lugn. Nu får jag se hur det går med lite mat.
Nej, man vill ju att dom ska vara friska. :)

Vilka gudomligt söta valpar du har! Jag vill gosa med valpar! Nu!:)
Jag skulle aldrig klara av att sälja såna charmtroll. Jag behöll nog alla.
Är ingen valpuppfödare precis. Haha!

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-01-22 22:36:43

Fortsätter Jazz med badsvamparna, är det mkt möjligt att jag behöver konsultera dig! Han mådde lite dåligt, så tydligen har han lyckats smaska i sig nåt..! Fattar fortfarande inte hur han tog sig i badkaret och att han ville dit ??! Det är inte så att han älskar att bada direkt...

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-01-22 23:24:07

Då får du höra av dig!
Annars hoppas jag att hunden mår bättre nu. :)
Med tanke på vad som hände med allergi reaktionen hemma hos dig.
Det räcker nu va?
Puh! Det lät svettigt.

Postat av: Ca

Publicerad 2006-01-22 23:59:23

inte kul när "bästisarna" är dåliga i magen. Fanny hade en "släng" av magsjuka i veckan. Det fick bli strikt diet efter ett dygns svält.Hon gillar inte den stränga dieten (bara ris och vatten), men av erfarenhet vet både hon och jag att det är det enda som gäller i hennes fall. Inte ha för bråttom.... Men det spelar ingen roll... hon "flirtar" alltid med någon som faller till föga och så kör vi en "favorit i repris"...hmmm...favorit i det här fallet är att hon får upp mig flera gånger per natt och ut... för har hon tur, möter vi rådjuren och då, då glömmer hon allt vad "sjuka" heter.

Jag måste bara säga att jag haft abstinens nu när jag inte haft tid med "bloggandet", det är lika spännande med din blogg varje dag!!!!
Och jag är mäkta imponerad av din fina "blåa" sida... Jag älskar BLÅTT!

Postat av: Ylle

Publicerad 2006-01-23 08:50:03

Ja vilken förb.. FIN sida Du har. Vill ha, vill ha... Ett tips när hunden är dålig i magen. Det finns tabletter med goda jästkulturer i, som heter Canicur. Finns att köpa eller beställa på Apoteket. De är stora och gråvita och min hund gillar dem faktiskt. Fixar en mage i olag på nolltid. Och utan bråk! Testa det!

Postat av: Darkangel svarar Ca

Publicerad 2006-01-23 19:30:48

Det blev en favorit repris idag. :(

Nu följde jag Ylles råd om att köpa Canikur.
Får se hur det fungerar.

Kul att du gillar min blåbärsblogg! :)

Postat av: Darkangel svarar Ylle

Publicerad 2006-01-23 19:33:22

Tack för tipset!
Hon har fått första dosen nu.
Mumma älskade verkligen medicinen. Smakar dom hästskit eller...? Ja, hon gillar det.:)

Postat av: Ann-louice

Publicerad 2006-04-20 10:09:43

vart får ,man tag på koltabletter till hund som är dålig i magen ????

Postat av: Darkangel svarar Ann-louice

Publicerad 2006-04-21 00:01:11

Det fanns på apoteket förut. Kolla!

Annars kan jag rekommendera Canikur. Det var en bra medicin för min hund.

Postat av: Emelie olsson

Publicerad 2011-06-05 09:50:40

fin hemsida, roligt att du skriver om just koltabletter, då min hund nu haft diarre i snart 4 dagar, har gett honom 1 koltablett då han bara väger 2,8 kg. Men har tyvär inte hjälpt, han är inte påverkad alls i allmäntilståndet och jag får tvinga i honom lite extra vätska då jag tycker han dricker lite väl lite. Men idag ska jag åka och handla canikur och kolla hur det hjälper.



mvh Emelie och Boss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela