Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bra vänner och många skratt förlänger livet!

Publicerad 2006-01-21 02:04:37 i Lite av varje,

lj1

Jag sitter här inne i värmen medan stormen rasar utanför mitt hus.

Lyssnar på min nya musik. Lisa Ekdahl just nu. Är underbart att lyssna på musik igen. Jag glömmer att lyssna på musik i perioder. Blandningen av Timbuktu, Madonna och allt jag köpte gör mig lycklig. Jag ska lyssna mycket på musik! Jag har tänt mängder med värmeljus. Ljuslågorna fladdrar i mörkret. Tulpanbuketten är ljuvlig att titta på. Färgerna i buketten är fantastiska i skenet från värmeljusen. Nu är mysfaktorn hög!

Jag dricker te och slöläser bloggar.

Har pratat länge i telefon med min bästa vän. Vi pratade i minst två timmar och det var längesedan jag skrattade så mycket.
Ni skulle höra våra diskussioner. Där avhandlas allt mellan himmel och jord. Jobb, sjukdomar, sex, kärlek, mat, tv och… ja allt.
Vi är så "råa" att vi kan skratta åt vilket elände som helst. Inte åt andras elände.
Vi skrattar åt våra egna tillkortakommanden. Utan förmågan att skratta åt sina problem blir livet outhärdligt. Jag är glad åt att jag kan skratta åt mig själv. Det underlättar livet!

Och riktigt bra vänner är en fröjd för både hjärta och själ.

Jag trivs! 

Kommentarer

Postat av: jimpi

Publicerad 2006-01-21 02:12:46

Bra vänner är fint att ha. Jag har också en speciell kompis jag pratar med mycket ofta. Sena kvällar och nätter blir det mest prat om allt och inget. Det bästa är ju att att vi alltid har nånting att prata om

Postat av: Darkangel svarar jimpi

Publicerad 2006-01-21 02:25:20

Visst är det härligt med vänner som man kan prata med om allt eller inget!
Man ska hålla fast vid sina nära vänner. För dom försvinner ju inte i första taget.

Postat av: Max Power

Publicerad 2006-01-21 02:46:34

En riktig kompis är någon som man inte "behöver" säga något till. Utan personen bara finns där.

Postat av: Darkangel svarar Max Power

Publicerad 2006-01-21 02:55:24

Det är skönt med personer som bara finns där!
Min kompis och jag brukar ligga i varsinn soffa och sova. Det är ju också ett sätt att umgås! :)

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-01-21 17:06:42

Det är dom som är dom bästa vännerna. Ja, alltså när man ligger i varsitt soffhörn,utan att behöva säga ngt, men man känner ändå att man umgås :)

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-01-21 17:14:40

Det är så mysigt!
Slippa krav på att kallprata hela tiden utan kunna slappa lite.
Det är bra med såna vänner!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela