Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Commander in chief utser staben

Publicerad 2006-01-10 18:40:44 i Politik,

Jag tror starkt på att jag skulle passa som Commander in chief.
Få dominera lite! Det känns helt rätt. Det är min tur nu!

När vi aldrig tycks få en kvinnlig statsminister så kanske jag skulle göra min plikt och satsa på politiken nu. Spöa moddarna i valet.
Är aningen sent ute. Men jag får jobba hårt. Jag brukar satsa allt när det väl gäller.

Enligt undersökningar vill folk tydligen att kronprinsessan Victoria och Lottie Knutsson ska bli statsminister. Förlåt mig, men är det riktigt klokt?

Måste väl börja med att se till att det finns bra människor som kan tillhöra staben.
Mocca vill bli pressekreterare. Jamen, det är ju självklart.
Vilken funktion vill ni ha i staben?

Kommentarer

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-10 19:19:07

Jag kokar gärna kaffe.
Får man tillgång till tjänstebil då?

Postat av: anita

Publicerad 2006-01-10 20:27:13

Jag kan va Allt-I-Allo, får jag också tjänstebil??

Postat av: Exotica

Publicerad 2006-01-10 20:34:45

Jag söker tjänsten som personlig sekreterare till någon lycklig :) Har dock inget körkort så där sparar ni in på en tjänstebil ;)

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-01-10 22:48:27

Hmm, jag vill nog bli chef över Secret Service. Och ansvara för din säkerhet när du blir president/statsminister. Så får jag gå omkring och se cool ut med hörsnäcka och solglasögon och stenhård min. Eller så kanske det är mina agenter som ser ut så. Ja, strunt samma. Härmed söker jag tjänsten som chef för Secret Service. Mvh Ediets

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-10 23:38:50

Random: Kokar kaffe? Hmm... Kan du baka också? Laga mat?
Jag gillar ju bilar och om det kan skynda på växthuseffekten och ta kål på fågelinfluensan så...
Ja för fan! klart du får tjänstebil! :)

anita: Vill också ha tjänstebil. Ja, eftersom jag är klart för bilar så... Visst! :)

Exotica: Ingen tjänstebil. Tack! Undrar vem du ska bli personlig sekreterare åt? Några önskemål? :)

Ediets: Tjänsten är din! :)
Du kommer att se så cool ut!
Med stenhård min!

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-10 23:44:02

Jag vill ha hög lön, tjänstebil med lite status och en eller två butlers till min nya fina bostad som också ingår i kitet.

Sen ska jag tänka över vilken post jag vill ha. Har ju bra fantasi så det skulle vara kul att få använda den och lite kreativitet på arbetet... måste tänka... eller har du nåt bra förslag?

Postat av: Ca

Publicerad 2006-01-11 00:01:16

Hälsoavdelningen kan väl få bli min? Träning, nyttig mat och så får jag "pyssla om".... ingen bil men ny cykel?

At Your service / Health coach Ca

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-11 00:04:34

Men herregud...räcker det inte med att koka kaffe?
Det är nog så svårt att göra en sak i taget. Jag är ju bara pöjk.
Jag kan lova att koka gott kaffe. Och diska kopparna minst en gång om dagen. (Den som dricker kaffe ur glas kan förvänta sig smisk).

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-11 00:09:03

Nina på Johangården: Använd din fantasi nu Nina! Tänk!
Dina hundar kanske kan bli vakthundar?

Ca: Okej, health coach! :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-11 00:14:13

Re random:
Klart du måste kunna baka! Jag vill inte ha kaffe utan gott fikabröd!
Män har väl bra simultankapacitet? Hmm.. nej, det kanske var kvinnor som hade det.

Börja studera receptböckerna nu! Nu! :)

Postat av: Mr.D

Publicerad 2006-01-11 00:24:57

Utbildningsminister, tack :) Jag kan ta skolministerposten med om ingen vill ha den :P

.D

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-11 00:37:01

Annars är jag ganska duktig på att köpa fikabröd...
Men okey, nog kan jag baka om det är så.
Är det någon som har några allergier? Vill ju inte bli anklagad för attentatsförsök mot regeringsstaben.

Mr D: Vill inte skolministern öppna sin egen post?
Nej, förlåt. Den var riktigt dålig.

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-11 00:40:05

Attans, Secret Servica var tagen, men det behövs alltid folk där.....sån cool ska jag vara!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-11 01:23:39

Mr. D: Jag gillar din inställning när det gäller utbildning. Jobbet är ditt!

Random: Ja, det får väl gå med köpt fikabröd från början åtminstone. Så du hinner kolla alla allergier.
Haha! Postskämtet var kul!

Anna: Vad fan! Nu var du sent ute. Får skräddarsy en tjänst åt dig. Klar du ska vara cool! :)

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-01-11 02:52:27

Jag vill va trafikminister juh!

Postat av: Exotica

Publicerad 2006-01-11 06:15:48

Så länge han är snygg, i min ålder och singel är jag nöjd ;)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-11 10:54:43

Jupp, mina hundar blir vakthundar. Originalvovven ser allt och alla alltid... och Bortbytingen är ju polisen i flocken. Passar alldeles utmärkt.

Originalvovven kan hämta saker och ting också... och tala om var folk finns som behöver räddas.

Så får det bli. Hundarna blir vakthundar och jag blir deras hundförare med puffra, svarta solglasögon och överblick över allt och alla. Får gå överallt och se allt och höra allt. Men slipper snacka om allt.

Ingen rör sig osedd eller ohörd så länge vi finns. Fyra hundögon och två människoögon ser allt, fyra hundöron och två människoöron hör allt.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-13 18:45:02

Kimmi: Det blir väl bra! :)

Exotica: Du ställer krav du! :)

Nina på Johangården: Hundarna kan också få solglasögon! :)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-02-25 23:45:55

orkar inte läsa igenom vad alla har skrivit .. men jag svarar gärna i tel och ser till att datorerna hållre sig hyggligt igång.

*kramen*

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-02-25 23:51:16

sen jag givetvis stå till tjänst med mjuka underbara vänner att må bra till, kattrelaxavdelningen:-)

Tjing

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela