Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Dagens outfit

Publicerad 2006-01-22 18:13:09 i Hunden Mumma,

m1

Först en röd stickad polotröja, från Arken.
Tröjan gör att hunden ser mycket slank ut. Passar hennes kroppsform perfekt!
Eller... Nåja!

m2

Sedan ett vändbart täcke, från Arken.
Rutigt tyg på ena sidan och helt rött på den andra sidan.

Nu är Mumma snyggt och varmt klädd för en promenad i det kalla vintervädret.
Inte så snyggt kanske? Hmm...
Men varmt klädd.

Lapphundar är ju kända för att frysa mycket. Oh ja. Dom fryser mycket!

Kommentarer

Postat av: cornelia

Publicerad 2006-01-22 19:15:51

Mera hundmodeblogg år folket. Nu förstår jag vad jag har saknat här i bloggosfären. Mumma är en riktig stjärnmodell!

Postat av: Nina

Publicerad 2006-01-22 23:26:04

Ha ha. Mumma är för härlig! Elvis vill också ha en sån tröja. Han kommer ju från Portugal för Guds skull (eller ja, i alla fall rasen!). Men han verkar inte lida av kyla alls. Men han kunde kanske ha den i bilen... =)

Postat av: Darkangel svarar Cornelia

Publicerad 2006-01-22 23:28:21

Jag kanske är först med något då? :)

Hon är en tacksam modell. För hon tycker allt är roligt!

Postat av: Darkangel svarar Nina

Publicerad 2006-01-22 23:30:19

Mumma behöver inga kläder ute.
Men i bilen kan hon ju frysa. Stackars hund! Haha!
Jag är jollig med hunden. Men hon lider inte. Tvärtom. :)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-22 23:37:33

Min Originalvovvetik fryser när det är tio grader kallt eller mer... hon får kramp i benen. Så hon för ha fodrad fleeceoverall då.

Bortbytingen fryser inte... han tar sina dagliga snöbad och njuter. Tror inte att något kan få den gossen att frysa...

Det är roligt att klä ut hundarna... men man får inte flina åt tiken... då blir hon sur och vill inte.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-22 23:42:22

Fleeceoverallen som din hund har är ju jättefin! Och praktisk. Har nog sett bilderna! :)

Så blir det om man kan sy själv.

Mumma rullar sig gärna i snön. Kör ner nosen i mjuk fluffig snö.

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-23 01:20:27

Hjälp!
Hunden har rullat runt i tvätthögen och fastnat i nåt :P
Tycker hundar om att ha på sig kläder eller tycker hundar om att matte/husse blir lycklig när hundar har på sig kläder? Det ser ju så lustigt ut.

Postat av: Darkangel svarar Random

Publicerad 2006-01-23 01:37:05

Allt för att göra matte/husse glad.
Kläderna skiter min hund fullständigt i! Okej nu var jag nästan kul med tanke på att hunden har magsjuka och har skitit hela helgen. Jaja. :)

Min hund kan göra nästan vad som helst bara hon får beröm och alla i omgivningen applåderar.
Vi applåderar ofta.
Bra Mumma! Duktig hund! Är favorituttrycken hemma.
Alltså blir hon glad när jag blir glad av att hon blir...
Ojoj nu trasslar jag in mig igen.

Men någon modebloggare blir jag nog inte. Fast om jag får shoppa lite mer åt Mumma så kanske jag lär mig.
Hon kan cirkuskonster också. Snart ska jag lägga in 999 bilder när Mumma uppträder. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela