Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag vill slåss!

Publicerad 2006-01-07 03:51:03 i Lite av varje,

I kväll skulle jag velat slå en närstående person på käften. Får man göra det?
Jag slåss ju aldrig men ikväll hade jag verkligen lust.
En del människor i min omgivning kan verkligen få mig ur balans.
Speciellt dom som tillhör gruppen närmast sörjande. Vilka gediget elaka kommentarer man kan få om absoluta skitsaker. Sånt som garanterat sänker humöret på både mig och omgivningen. Verkar finnas människor som ibland njuter av att få vara riktigt elaka.
Speciellt på helger. Jävla skit!
Jag lär mig aldrig. Borde bli mer hårdhudad. Men jag vill faktiskt inte det. Det räcker bra som det är.
Men så slappnar jag av och då…

All härlig energi från promenaden rann bort och jag kände bara för att gå och lägga mig.

Förstörde min "heliga" bloggtid också. Jag orkade inte kliva upp och sätta mig vid datorn.
Det borde jag ha gjort! För vilka underbara kommentarer jag hade fått! Jag återkommer med svar.
Nu har jag susat runt i era bloggar och läst.
Jag borde ha gjort det redan från början istället för att låta andras dåliga humör påverka mig.
För era bloggar gör mig lycklig!

Nu ska jag lägga mig under duntäcket. Det är kallt både ute och inne här.
Dags att försöka sova. Har jag tur somnar jag nog vid sextiden. Eller kanske redan halv sex.

Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-01-07 10:59:20

Ja man kan bli ARG. Sen är det svårt att försöka göra av med den:-) Du har rätt att det finns mycket i bloggeland, man går till sidorna man blir glad av, rena medicinen eller kuren!

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-07 15:06:41

Du vet om att du är bra precis som du är va? Eller ska jag komma och banka in det i skallen på dig? ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-01-07 16:50:39

I de lägen som man träffar dom där människorna som man bara rent av skulle vilja slå in pannbenet på får man försöka tänka på hur det egentligen hade varit utan dom. Då hade du ju blivit tvungen att gå o bli arg på något annat, som förtjänar det mindre. För ibland måste man ju tillåta sig själv o bli arg. =) Men du har rätt i att bloggarna gör en glad. Du tillhör en av favoriterna!

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-01-07 20:18:26

De som känner en bäst, är de som kan såra en allra mest. Hemskt! Ibland känns det bättre av att puckla på en kudde en stund. Banka, svära och skrika. Funkar för mig i alla fall...

Postat av: Alexandra

Publicerad 2006-01-07 23:32:45

Det är så svårt att inte bry sig när man har dom så nära sig också!! Annars kan man ju bara vifta bort, men står dom nära så sitter det kvar som en envis fluga på väggen!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-07 23:39:36

Re Anne-Maj:
Jag blir så förbannad ibland så ... Fan också!
Men det går över fort också. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-07 23:41:28

Re Anna:
Du skulle nog komma hit och banka in det i skallen på mig! :)
Fast det skulle nog göra ont! Ajaj vilken huvudvärk jag skulle få då.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-07 23:43:32

Re neeea:
Ja, vem skulle jag bli arg på då? Hmm...
Ah, hittar nog någon annan. :)
Men bloggarna gör mig glad!

Postat av: Kimmi

Publicerad 2006-01-07 23:45:05

Läs inte "Söndagar" på min blogg...
Jag var arg.
Jag är fortfarande sur och grinig. Fler som varit/är det märker jag. Kan det vara ngn bacill?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-07 23:45:16

Re flasknosen:
Det är ju dom som finns närmast som man bryr sig om och samtidigt så kan dom ju driva en till vansinne. För dom vet ju precis vad som behövs för att man ska gå igång.
Puckla på en kudde kanske vore något. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-07 23:47:20

Re Alexandra:
Jadå, dom finns kvar. Så jag kan bli förbannad imorgon igen! :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-07 23:49:28

Re kimmi:
Jag har redan läst i din blogg! :)
Haha du var lika pissed!
Det är nog ett virus. Istället för influensa så är alla förbannade...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela