Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Kaxiga!

Publicerad 2006-01-28 22:06:06 i Hunden Mumma,

När vi går på promenad och träffar andra hundar är det viktigt att ha koll på vad dom andra hundarna heter. Vilken ras hunden tillhör.
Jag vet sällan vad hundens ägare heter men jag håller koll på hundnamn och ras.
Vill inte förolämpa någon hundägare genom att säga att deras ”lilla terriertjej är fin” när det i själva verket är en stor ståtlig rottweiler hanne jag möter. Men det finns så många olika raser. Det är inte lätt att hålla koll.
Just rottweiler och terrier kan jag väl skilja mellan. Har alltid varit lite rädd för rottweiler hundar. När jag gick en kurs på Brukshundklubben hade en av ledarna just den rasen. Alltså fick jag träna lite för att övervinna min fobi. Det gick så bra. Det går fint att ha en stor jävla rottweiler i knäet.
Men dom har en kaxig attityd.
Hundarnas ägare alltså!    

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-01-29 11:21:15

Sådan herre sådan hund. Men rottisarna är goa rackare tycker jag. Gäller bara att uppfostra dom rätt...som med alla andra raser.
Gillar hundar med breda skallar. Konstigt ...jag som har sniphuvade :O)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-02-06 00:50:37

Ja rottisar är goa och schäfrar och ... alla hundar. Nästan. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela