Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Lite värme - Tack!

Publicerad 2006-01-08 06:00:15 i Min hälsa,

När jag låg i sängen förut frös jag mycket.
Det är ca minus12 grader ute nu. Senaste veckan har det varierat mellan minus 9 och minus 14 grader. Det är för kallt för min smak.
Tar aldrig den här kylan slut? Som jag skrivit om tidigare så är min hund rädd för el-element. Hon blir skräckslagen när hon hör det lilla knäppet när termostaten slår på och av värmen. Så elementet får vara stängt när hon sover.
Först värmer jag upp rummet med elementet.
Sen kommer Mumma upp och då ska elementet vara avstängt. Då får det bli värmeljus som värmer rummet.
Jag fryser. Nu har jag legat med en fleece-pyjamas på och även dunsockor för att bli varm. Sen duntäcke och en tjock fleecefilt på mig. Det hjälpte knappt.
Det känns som cirkulationen avstannar i fötterna. Jag fryser så otroligt om just fötterna. Sen fryser hela kroppen.
Jag ligger stelfrusen under täcket och funderar på hur fort man kan resa till sol och värme med hund.
Jag mår fysiskt dåligt av kyla!

Kommentarer

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-01-08 11:12:58

Jag fryser oxå alltid! Jag är övertygad om att jag inte är gjord för att leva i sånt här kyligt klimat. Det måste ha blivit en miss när jag föddes. Skulle nog ha fötts i Australien egentligen :) Jag går ständigt runt i mina fårskinnstofflor och extra kofta hemma i lägenheten. Iskall om näsa och händer :) Men mitt el-element som jag fått av pappsen är en räddare i nöden. Står och blåser värme på mig hela kvällarna i vardagsrummet.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-01-08 12:21:29

Hallåååååå .. vad har du Mummagumma till? .... lägg henne på fötterna :-)

*kram*

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-08 17:20:52

Säger som MyyZZ - Mumma! Kan du inte ha henne i sängen och låta henne värma dig. Vet ju vilket element min Bortbyting är... Efter ett tag får jag jaga bort honom för det blir för varmt. Gillar ju inte att svettas heller.

Själv har jag botat mitt frysande med hjälp av - avslappning. Har inte frusit mer än en enda gång i vinter. Härligt som attans att slippa frysa. Varma fötter och varma händer gör susen för frysandet.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 22:09:26

Re Ediets:
Så känner jag också!
Passar inte i denna kyla.
Jag ska vara i sol och värme.
Tur att din pappa fixade ett element. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-08 22:12:45

MyyZz
Nina på Johangården
Då får jag våldhålla hunden! Lapphundar är speciella! Hon gillar inte att värma mina kalla fötter. Hon ska ligga för sig själv.
Annars vore det perfekt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela