Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mer piller till folket!

Publicerad 2006-01-16 02:27:50 i Hälsa och ohälsa,

Jag måste sova! Nu!
Somnade naturligtvis vid fel tillfälle igen. Jag sov en halvtimme när Vanilla sky började. Mystisk film!
Jamen nu tar jag en rejäl cocktail av sleeping pills. Blandar lite friskt.

När jag var på apoteket sist så skulle alla hämta ut insomningstabletter. Ja, det var bara pensionärer på apoteket den dagen. Dom ville nog sova ut efter alla storhelger.
Imovane var favoritmedicinen den dagen. Eller Zopiklon som apoteksdamerna ville prångla på alla kunder. Den är billigare. Det skiljer en krona och femtio öre, förklarade damerna tålmodigt för alla kunder. Wow! En krona och femtio öre! Det blir mycket pengar det.

Det är något mysko med akustiken på apoteket i vår lilla håla. Alla hör vad personalen säger till kunderna. Precis allt! Ingen kan smyga in och hämta sina piller utan att alla vet vilken sjukdom dom har.
Yes! Här är vi alla vänner.

Alla pensionärer fick visa sin legitimation för att få ut sina futtiga små förpackningar av Imovane. Tror personalen att pensionärerna är storlangare av Imovane?
Jag behövde inte visa leg fast jag hämtade ut Flunitrazepam. Det är bra att vara stamkund ibland. Eller också har dom tröttnat på mig. Hoppet är ute för den tjejen!

Men jag ger inte upp! Snart ska jag maila min läkare om nya recept.
Frikortet ska utnyttjas till max!


Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-01-16 10:16:33

Zopiklonen ... smakar DEF bättre än Imovane av nån anledning. Bra att de är hela 1:50 billigare då då :-))

*kram* hoppas du har fått sova lite iaf.

Postat av: flasknosen

Publicerad 2006-01-16 12:56:37

Leg-kollen av pensionärerna kanske är en
kompensation för den totala frånvaron av sekretess.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-17 00:14:10

MyyZz: Smakar dom olika? Jag kände aldrig någon konstig smak på Imovane. Men många gör ju det.

flasknosen: Ja, det är ju en tanke. :)

Postat av: Nina

Publicerad 2006-01-17 00:45:57

Nu har jag gett upp sömntabletter och övergått till den gamla klassikern att helt enkelt inte sova igen. Suck! Fina blåbär förresten!

Postat av: Darkangel svarar Nina

Publicerad 2006-01-17 01:43:04

Vilket elände det är med sömnbrist!
Fuck, säger jag!

Postat av: Li

Publicerad 2006-01-19 16:57:10

Enligt mig smakar båda äckel. Och går inte över förrän efter något dygn. Kan inte dricka mjölk för det är verkligen skitäckligt blandat med Imovane/Zopiclon-smak. Tycker däremot att Imovane funkar bättre är Zopiclon...

Ett bra sömntips: sex!

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-01-19 18:30:46

Går det inte över efter ett dygn?
Då förstår jag att det är problem. Trodde smaken kändes en stund bara.

Du har rätt om sex. Det är bra för sömnen!:)
Men jag får ju inget sex! Skit också!

Postat av: Li

Publicerad 2006-01-20 15:38:24

Det går över ungefär 24 timmar efteråt. Så dagen efter smakar allt skit. Men dagen efter det smakar allt som vanligt igen. Har du aldrig känt av det?

Postat av: Li

Publicerad 2006-01-20 15:41:51

Det finns ju solosex också...

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-01-20 16:22:47

Nej jag kände ingen smak alls av Imovane. Var som vilket piller som helst. Men å andra sidan fungerade dom inte heller. :)

Japp!
Solosex ska inte underskattas. :)

Har du någon egen blogg eller hemsida så skicka gärna med en länk. Jag älskar att läsa om "vandrande apotek"!

Postat av: Li

Publicerad 2006-01-21 19:45:41

Nej, jag har tyvärr ingen hemsida eller blogg.

Har förresten märkt att Imovane funkar bäst när det smakar skit. De dagar jag inte känner nån smak har dom ingen verkan.
Jag är som du, knarkar mediciner men ingen alkohol. Förutom när jag blandade dessa... Gör inte det. Jag hamnade på sjukan för att jag fått för mig att operera min fot med Magnecyl i blodet...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela