Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma duschar

Publicerad 2006-01-19 22:49:12 i Dagens,

Och när jag äntligen gjort en update och ändrat i texten så kommer hunden och är skitnödig igen.
För 18 gången det här dygnet.
Hon vägrar att gå ut ensam trots att det finns hur stor tomt som helst.
Nu är det bråttom! Så jag kliver ut i snön iklädd rosa fleecepyjamas och en knallröd fleecemorgonrock.
Det är kallt ute så över den munderingen drar jag på mig täckjackan och reflexväst. För reflexvästen sitter kvar på täckjackan efter kvällspromenaden. Jag har kängor, vantar och mössa.
Det har fallit en decimeter snö och snön når över kängorna. Och hunden vägrar fortfarande skita på tomten så vi pulsar ner till vägen.
Där står jag, i all min glans, på vägen medan Mumma letar en bra plats att uträtta sina behov på.
Det tar en evighet!

Sen måste hunden duschas i baken. Hunden måste torkas med hårtorken för annars torkar inte pälsen förrän i morgon.
Mumma vill absolut inte bli torkad med någon jävla hårfön och försöker smita uppför trappan.

Bloggen trilskas! Jag försöker publicera inlägget men blogg.se vägrar och vägrar. Så har jag plötsligt tre versioner av samma text inlagda på min blogg.

Jag säger som Anna. Maj gad!
Det här blir en lång natt!

Kommentarer

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-01-19 23:48:44

*fniss*
Ibland är livet underbart!

Jag hade gärna velat se en bild av dig i full mundering på jakt efter Mummas blöta rumpa med hårfönen i högsta hugg...

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 00:18:53

Din nästa hund får bli en nakenhund...

Postat av: Darkangel svarar Ediets

Publicerad 2006-01-20 01:22:34

Jag önskar att jag kunde leverera ett foto. :)
För det var en syn för gudar!
Jag får ta kameran med nästa gång. Stackars Mumma!

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 01:25:18

Det skulle göra saken mindre komplicerad. :)
Men dom fryser väl ihjäl här i kylan.

Men då kanske jag kan skaffa den där "hundlådan" som jag drömde om.

Fan nu fiser Mumma. Ojoj!
Är det dags nu igen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela