Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma vill sova

Publicerad 2006-01-09 01:50:58 i Hunden Mumma,

Mumma gillar inte att jag får städryck mitt i natten. Hon har flyttat sig undan mig hela tiden jag hållit på. Nu har hon lagt sig under sängen. Enda stället där hon får vara ifred.
På natten ska man sova, tycker Mumma. Hon är verkligen kvällstrött. Klockan 9 (!) på kvällen vill hon gå och lägga sig. I sovrummet. Då ska helst jag vara i sovrummet också. Spelar ingen roll om jag sitter vid datorn eller tittar på tv. Bara jag finns där.

Hon kan ligga på nedre våningen och sucka en hel kväll om jag inte fattar att jag ska sova. Hon suckar och tittar på folk som hälsar på och verkar tycka att ”ni ska gå hem nu!”.
Ibland håller jag med henne.
Morgontrött och kvällstrött hund, det är perfekt.

Mumma sover

Så här ska det se ut på kvällen, tycker min Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela