Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

På resa med Tempurkudden!

Publicerad 2006-01-25 23:14:36 i Min hälsa,

Däremot tror jag helt allvarligt på att en Tempurmadrass skulle göra mig lycklig.
Min Tempurkudde är mig mycket kär. Jag släpar med den överallt. Även till sjukhuset.
Min kudde är berest. Haha!

Tur att jag inte reser i jobbet längre. Då hade jag behövt en hel väska för min kudde.
Mina f.d. arbetskamrater hade naturligtvis bara handbagage med sig på flyget.
Tyckte att det gick så bra!
Utom den gången min chef spillde kaffe på sina byxor. Eller rättare sagt, så var det den som satt bredvid honom i flygplanet som hällde kaffe över hans byxor. Och nej, det var inte jag som gjorde det fatala misstaget. Chefen var dock sur resten av flygresan. Men i handbagaget hade han ett par andra byxor. På mötet spillde en annan person Cocacola på det paret byxor. Min chef stod på toaletten 1 timme och försökte tvätta bort fläcken med tvål och vatten. Jag erbjöd mig att hjälpa till. Men fick inte följa med in på toaletten. Jag tipsade om att han skulle använda svarta byxor på tjänsteresorna i fortsättningen.
Jag var mycket populär på den resan!

Men visst skulle en Tempurmadrass göra mig lycklig! Det tror jag.

Är det någon som sover gott på en Tempurmadrass?
Eller sover ni gott på någon annan? Förlåt! Jag menar på något annat.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-25 23:45:16

Vi höll nästan på och impulssköpa en hästens säng i helgen. Men vi tog vårt förnuft till fånga och avstyrde det till slut. (Fast den var jäkligt skön att ligga på) Jag skulle kunna tänka mig en tempur, och i jämförelse med hästens känns den nästan billig :)

Postat av: Ediets

Publicerad 2006-01-25 23:46:00

Jag har bara sovit några nätter på en tempurmadrass, så jag hann aldrig riktigt vänja mig vid den. Men jag tror nog att jag föredrar en vanlig madrass. Vill ha det lite mjukare. Nu sover jag alldeles utmärkt på continentalmadrass á la Ikea.

Postat av: Ca

Publicerad 2006-01-26 00:13:31

Jag har HAFT en Tempurmadrass, den åkte ut. Visst var den skön och säkert bra för kroppen (kudden har jag behållit = nödvändig idag) men jag höll på att få värmeslag. Jag tyckte den var fruktansvärt varm, svettades som en .... DET stog jag inte ut med till slut. Idag har jag en mellanmjuk säng från IKEA med en mellantjock bäddmadrass och det fungerar alldeles utmärkt. (Mina utpräglade sovovanor beror INTE på sängen i a f.)

Postat av: rita

Publicerad 2006-01-26 06:15:23

Ha, ha, jag tänker INTE skriva vad jag sover på!

Postat av: Li

Publicerad 2006-01-26 07:18:48

Jag har bra en Tempurkudde men mina föräldrar har både Tempurkudde och Tempurmadrass! När dom köpte det så fick dom en spahelg på köpet på Gotland. Och den fick jag. Där har dom bara Tempurmadrassen så det lär jag ju få prova.

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-01-26 08:08:40

Tempurkudden är det såna med konstig form?

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-26 11:54:09

Anna: Hästens säng! Inte alls dumt. Är säkert skön att sova i.

Ediets: Ikeas sängar är väl aldeles utmärkta!
Men jag kan tänka mig en madrass till på sängen.
För min onda kropps skull! Jag antar att madrassen känns hård från början. Jag tyckte att min Tempurkudde var som en sten när jag hade mest ont i nacken. Nu är det enda som fungerar som kudde! :)

Ca: Var den varm? Det var intressant att få veta. Jag vill inte ha en varm madrass för då svettas jag nog också.
Men jag drömmer om en madrass som gör att jag inte får så ont i kroppen. Varje del av min onda kropp som ligger mot madrassen värker ibland när jag kliver upp på morgonen.
Sängen är okej men bäddmadrassen kanske ska bytas eller förbättras med en Tempurmadrass.

Li: Fick du spahelgen på Gotland? Vad härligt!
Du får provsova i deras säng och höra av dig om vad du tycker.:)

Anne-Maj: Ja, det stämmer! Jag använder den för att min onda nacke blir mindre ond då.

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-01-26 11:58:22

Blir du inte lite sugen på att börja blogga själv?
Jag tror att du har mycket att berätta!
Fortsätt självklart att kommentera i min och andras bloggar. Du har bra och intressanta åsikter!
Men jag är lite sugen på att få läsa mer om just dig!:)
Kom igen Li!
Vad tror du?

Postat av: Li

Publicerad 2006-01-28 16:17:27

Det är just det att jag inte hart nåt att skriva om!
Mitt liv är inte så jättespännande. Haha.

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-02-06 00:52:48

Men hur spännande är mitt liv då? :)
Skriver om en tempurkudde! Va?
Jag är en nörd. Men jag är söt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela