Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Peroxidblekning är bra!

Publicerad 2006-01-17 01:30:54 i Dagens,

Besökte min frisör också. Jag ville att hon skulle göra en okulärbesiktning av mitt hår.
Behöver jag göra slingor nu eller inte? Hon kollade håret och drog i några testar.
Jodå, det blir klippning, slingor och toning. Här ska pengarna slösas på håret.
Först förstöra håret lite med slingor och sen tona över hela skiten för att få färg.
Men mitt hår är bebismjukt utan slingor.
Här snackar vi inte om en dålig hårdag utan om många dåliga hårmånader utan slingor i håret.

När jag åkte förbi Ortvikens pappersbruk funderade jag om jag skulle sticka in huvudet i peroxidblekningen där istället.
Väteperoxid för blekning av pappersmassa fungerar väl lika bra som väteperoxid för blekning av håret.
Tror jag ska kolla med Ortviken i morgon.
Skulle ju bli billigare i alla fall. Om jag överlevde…  

Kommentarer

Postat av: Mr.D

Publicerad 2006-01-17 18:46:10

Hmmm, du kan ju testa i rent vetenskapligt syfte men jag tror att koncentrationerna är väldigt olika...

Som parall fall kan nämnas en incident i USA där en läkare injecerade sig själv och delar av personalen med botox tillverkat för forskning istället för den "dyra" kommersiella botoxblandingen som är sådär en 10.000 ggr svagare...

Det tillbringade ungefär ett år i respirator eftersom alla muskler i hela kroppen slappnar av permant...:P

.D

Postat av: Darkangel svarar Mr.D

Publicerad 2006-01-18 03:21:30

Som den forskare jag är (var) så funderar jag på att göra en studie.

Jag kan ju få problem med koncentrationen på dom olika blekvätskorna. Men om jag övertalar Ortviken att köra lite gulare papper ett tag så kan det nog lösa sig!
Fan dom får väl offra sig lite!

Stackars (?) läkare! Hur dum får man vara? :)
Men där fick dom testa en rejäl dos. Dom fick så dom teg. Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela