Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sex, drugs and...

Publicerad 2006-01-04 21:09:03 i Dagens,

Apropå Stilnoct så kommer jag att tänka på en rea som jag saknar.
Rea på Apoteket! Åh, vad härligt med rea på Apoteket.
Vad jag skulle riva åt mig mediciner. Den rean skulle inte jag missa. Jag skulle vara först på Apoteket. Slita pillerburkarna ur händerna på andra köpsugna kunder.
Ibland när en av dom mest långsamma damerna expedierar mig på apoteket får jag en enorm lust att hoppa över disken och slita burkarna ur hennes händer. När det går så där obeskrivligt långsamt.
Jag vet ju var alla mediciner finns nu. Ja, nästan alla.
"Nej, inte den lådan" vill jag skrika. "Nästa låda, för helv… "
När det är någon nybörjare på apoteket som är sådär överdrivet trevlig och hjälpsam.
Kan man förresten vara överdrivet trevlig och hjälpsam? Låter som om det vore ett karaktärsfel.
Jag menar inte så, men ibland vill nybörjarna informera så otroligt mycket om alla mediciner.
”Har du använt den här medicinen förut?” frågar dom vänligt.
"Ja, för fan" vill jag skrika. "Ge hit burken nu!" Men jag behärskar mig.
Men på Apotekets rea, då…

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-05 08:06:08

En gång när jag var på apoteket var de så långsamma att jag hann svimma innan jag fick mina grejer

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-09 03:06:10

Ja du ser. Dom är livsfarliga!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela