Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

The bitch is back!

Publicerad 2006-01-17 11:48:36 i Dagens,



Efter två (!) timmars stärkande sömn och min vanliga nyttiga frulle så känner jag mig nu
laddad att… äta en semla. Jamen, grannen bjuder! Gratis är gott! Semlor är gott!
Jag behöver energi inför mitt läkarbesök. Ska besöka bitchen på vårdcentralen senare. En enkel kontroll men jag gruvar mig alltid. Läkare är otäcka. Tandläkare är snälla kramdjur jämfört med elaka, hemska, skrämmande och bitchiga läkare.

Inte hjälpte det med delfinsång eller avslappningsCD i natt.
Jag var überpigg ända till klockan åtta i morse. Då tänkte jag kliva upp.
Shit! Ingen sömn i natt, muttrade jag och sen somnade jag plötsligt på söta kudden.

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2006-01-17 12:05:06

Varför denna plötsliga hälso-hysteri på allas bloggar. Jag känner mig så dååååålig!!
Jag vill också tänka "Nej vad onyttigt" efter en semla. Jag är föddes UTAN karaktär!!!
Vad duktig du är!!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-17 12:43:55

Nej, tänk inte så!
Jag älskar semlor. Äter varje vecka. Varje dag ibland.
Jag hade gått upp så enormt mycket i vikt under en period. Jag var fet! Inte några få extrakilon utan riktigt fet! Men nu väger jag som vanligt igen. Det är därför jag får lite ångest ibland.

Men när jag gick ner i vikt så åt jag faktiskt semlor och godis ändå. Höll igen på maten för att ibland kunna unna mig sånt som jag älskar.
För jag älskar fikabröd och godis och bakelser och...

Njut av semlorna!
Det gör jag!

Postat av: Christina

Publicerad 2006-01-17 12:49:10

Mmm klart man skall äta onyttiga saker, lite trevligt måste man ha.
Tycker att det är så tråkigt med alla dessa dieter, points och joints och f-n och hans tandlösa moster :)
Hälsa bitchen

Postat av: Darkangel svarar Christina

Publicerad 2006-01-17 12:59:06

Jag älskar ju onyttig mat!

Det är skittrist med dieter. Men nödvändigt att få koll på vikten när man börjar närma sig sumoklassen. Jag använde aftonbladets viktklubb. Den var bra när jag behövde den.
Nu bloggar jag istället. Mycket roligare! :)

Postat av: Sanna

Publicerad 2006-01-17 13:07:27

Du är duktig!!

Jag tycker att det är godare med mat än typ sötsaker. Godare med ostar till efterrätt än glass, godare med en macka än en hallonpaj, håller du med??

Postat av: Salina

Publicerad 2006-01-17 14:07:35

Heja Semlan!!!!!! Fram för mer Semlor åt folket !!!!!!!! Alla borde äta minst fem semlor i veckan!!!!!

He he he
Salina

Postat av: Darkangel svarar Sanna

Publicerad 2006-01-18 03:06:48

Goda ostar gillar jag verkligen!
Men annars älskar jag sötsaker. Tårta, bakelser, glass, godis...
Macka istället för hallonpaj? Du driver med mig! :)

Postat av: Darkangel svarar Salina

Publicerad 2006-01-18 03:08:10

Nu håller jag med dig!
Minst fem per vecka!
Semlor är gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela