Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tjejsnack vecka 4

Publicerad 2006-01-24 13:14:45 i Lite av varje,

Bättre vara rik och frisk än fattig och sjuk?

1. Skulle du gå till den nya lågpristandvården (finns f.n. endast i Stockholm, City Dental) om den fanns i din närhet?
Jag skulle absolut testa. Tycker att det är lite obehagligt att gå till tandläkare och har nu hittat en som är okej.
Men det mest obehagliga är ju räkningen! Det svider rejält att betala.
Fram för mer lågpristandvård!

2. Borde tandvården ingå i den allmänna sjukförsäkringen?
Ja, det tycker jag.

3. Vore det bättre om barnbidraget behovsprövades precis som bostadsbidraget?
Eftersom jag inte har några barn så ska jag väl bara vara tyst om barnbidrag.
Men om jag inte håller käften så tycker jag att det är en utmärkt idé. Bostadsbidrag behovsprövas så det torde gå att ordna ganska enkelt. Men det kommer aldrig att hända. För då går föräldrarna i taket. Barnfamiljer kan man inte köra med hur mycket som helst. För där finns det starka människor som driver sina frågor. Sjuka, arbetslösa och pensionärer sparkar samhället däremot gärna på. Det är inga starka grupper ännu. Men när fyrtiotalistgruppen går i pension lär det nog hända saker i debatten.

4. Tycker du att klassklyftorna ökat i samhället?
Ja. Klassklyftorna ökar igen.

5. Vad skulle du tycka om trängselskatt/biltullar infördes i din stad/ort?
Var tveksam till att det skulle införas i Stockholm. Men det verkar ju vara en succé.
Jag bor ju i en så liten håla.

Kommentarer

Postat av: Qilin

Publicerad 2006-01-24 17:36:06

Hejsan! det verkar kul med "tjejsnacket" Har sett det på flera ställen men inte fattat vad det är, var kommer det ifrån?

Postat av: Flummis

Publicerad 2006-01-24 22:57:20

Skrev fel lite längre ner... på "adressen". flummiss med två "s" ska det vara! :P Hoppas det funkar nu! Kram!

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-25 09:18:02

jag undrar, varför är det så ok att sparka på arbetslösa? Som om de självmant valt att vara utan jobb och leva på skitlite pengar? Egentligen borde man ju hylla de arbetslösa eftersom det är de som får betala priset för att inflationen ska hållas nere. Jag tycker det är rent hyckleri att se ner på arbetslösa människor och lägga på dem det ena kravet efter det andra. Ett arbete borde vara var mans rättighet inte nån jävla skyldighet! (ursäkta att jag hetsar upp mig)

Postat av: Darkangel svarar Qilin

Publicerad 2006-01-25 13:02:18

Nu finns det ett kort inlägg om tjejsnack.
Och en länk i min lista med länkar. Hoppas att det fungerar bra!

Postat av: Darkangel svarar Flummis

Publicerad 2006-01-25 19:28:31

Nu har jag kollat! :)

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-01-25 19:32:51

Hetsa gärna upp dig! :)
Jag håller helt och hållet med dig!

När jag t.ex. hör om olika "kurser" som arbetslösa skickas på blir jag fullständigt galen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela