Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vandrande FASS

Publicerad 2006-01-20 15:20:36 i Dagens,



piller

Eller också kan jag svara på frågor om sjukdomar och mediciner. Där känner jag mig verkligen hemma. Jag är som en vandrande FASS!
När kommer förresten årets version av FASS ut? Den boken vill jag inte missa. Ligga i sängen och läsa FASS är definitivt en höjdare.

Jag tycker att det är fullständigt normalt att mina vänner ringer och frågar om råd när dom blir sjuka.
Trots att jag inte jobbat i sjukvården på många år. Jag blir faktiskt riktigt irriterad när dom äter mediciner utan att först ringa och frågar mig om eventuella biverkningar. Och sen klagar över att dom mår dåligt av medicinen.

Däremot är det sällan någon som vill diskutera mitt senaste yrke. Vad är det för fel på polyelekrolytkomplex?


Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2006-01-20 15:35:34

Hehe. Känner igen mig.
Fast min läkare beskrev mig snarare som "ett vandrande apotek".

Postat av: Darkangel svarar Li

Publicerad 2006-01-20 16:19:41

Haha!
Jag är nog också ett vandrande apotek. :)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 18:19:36

Jag försöker hålla mig så långt från alla piller jag kan... får ALLTID en massa skumma biverkningar.

En läkare sa att jag inte ska ha piller... att jag är en renlevnadsmänniska. Och det tror jag banne mig.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 19:20:25

Det låter klokt att hålla sig i från piller.

Jag är definitivt ingen renlevnadsmänniska. :)
Det är bara spriten jag håller mig från.

Men det tar lång tid att prova ut bra kombination av läkemedel.
Mot min värk har jag hittat en bra coctail. Men det tog lång tid innan jag och läkaren hittade rätt. Mycket forskning på det området!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela